رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیر وکارزین گفت: برای کنترل و مدیریت بیشتر در امر حفاظت از مراتع، وجود ضمانت اجرایی امری الزامی و اجتناب ناپذیراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نظریان مادوانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تدابیری اندیشیده شد تا در زمان کوچ  عشایر یک قرقبان در منطقه حضور داشته باشد و حفاظت از مراتع قشلاقی را در غیاب عشایر بر عهده بگیرد.

او، با اشاره به قوانین تمدید پروانه چرا، بر اساس بخشنامه‌های اجرایی تصریح کرد: اخذ تعهد محضری از عشایر هنگام تمدید پروانه چرا، مبنی برلزوم حفاظت و ایجاد مسئولیت در صورت هر گونه آتش سوزی مهمترین ضمانت اجرایی در دست اجرا هنگام ترک مراتع قشلاقی است.

مادوانی ادامه داد: پارسال همزمان در سه منطقه آتش سوزی شد که اگر مدیریت و برنامه ریزی اطفا در مراتع و دوره‌های آموزشی و حضور مردم و بسیجیان نبود با یک بحران واقعی روبرو می‌شدیم.

هادی میرزایی بخشدار مرکزی شهرستان قیروکارزین نیز با تاکید بر مشکلات موجود در فصل چرا، افزود: ضرورت کنترل و مدیریت مراتع امری اجتناب ناپذیر است.

او، اضافه کرد: اهرم مدیریتی را باید با ضمانت اجرایی و مراقبت از مراتع لحاظ کنند که در این راستا کوچ عشایر نباید موجب سلب مسئولیت حفاظت از مراتع تحت حفاظت آنان در فصل قشلاق شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار