پیگیری دریافت تسهیلات برای ناشران استان قزوین

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: با لغو چهاردهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب به دلیل شیوع ویروس کرونا این اداره کل پیگیر دریافت تسهیلاتی برای ناشران است.

رستمی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، گفت:لغو چهاردهمین دوره نمایشگاه کتاب استانی و سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به دلیل شیوع کرونا  موجب شد ناشران  نتوانند آثار خود را برای علاقمندان عرضه کنند و از نظر مالی دچار ضرر شدند و به همین دلیل اداره کل  ارشاد پیگیر دریافت تسهیلات برای ناشران است.

رستمی اضافه کرد: حضور ۲۸۵ ناشر مطرح کشور و ۱۲ ناشر استانی در چهاردهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب قطعی شده بود.

او افزود: در سیزدهمین دوره نمایشگاه کتاب استانی ۹ انتشارات فعال شرکت کردند و ۸۹ میلیون و ۵۳۳ هزار تومان مجموع فروش بود.

رستمی گفت: در سال ۹۷ هشت ناشر فعال از استان قزوین در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی تهران شرکت کردند که در مجموع ۶۱۱ میلیون و ۷۲۹ هزار تومان کتاب از این انتشاراتی‌ها به فروش رفت.

او افزود: انتشارات سایه گستر؛ آریا نوین، اذرمیدخت، پرک، سیب قزوین، طه، پروانه سفید و مینودر در نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های ۹۷ و ۹۸ شرکت کردند و پیش بینی می شد که امسال هم شرکت کنند که سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران هم لغو شد و این ناشران نتوانستند در دو نمایشگاه کتاب استانی و بین المللی تهران تازه‌های نشر خود را عرضه کنند.
انتهای پیام/ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار