دو خبر از محیط زیست استان کرمان از شکارچیانی که جان حیوانات حیات وحش را می گیرند تا حیواناتی که به دست دوستداران محیط زیست نجات می یابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان از رهاسازی یک بهله شاه بوف در طبیعت خبر داد.

 علی اکبر رسولیان رییس اداره حفاظت محیط زیست سیرجان گفت: این پرنده پس از ماه‌ها تیمار و انجام یک عمل جراحی بالاخره بهبود کامل پیدا کرد و در بهترین شرایط در دامان طبیعت رها شد.

او افزود: دوست داران محیط زیست این جوجه شاه بوف را در حالیکه وضعیتی نامناسبی داشت در حومه سیرجان پیدا کردند که بلافاصله این پرنده زیبا را به به اداره حفاظ محیط زیست منتقل کردند.

رسولیان تصریح کرد: شاه‌بوف، نام علمی: Bubo bubo و پرنده‌ای از خانواده جغد است که بزرگ‌ترین نوع جغد و دو برابر جغد گوش‌دراز است.

شاه‌بوف در حدود ۶۶ تا ۷۰ سانتیمتر طول دارد.

دستگیری دو متخلف شکار یک راس قوچ وحشی در کوهبنان


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت: دو متخلف شکار یک راس قوچ وحشی در کوهبنان پس از تعقیب و مراقبت شش ساعته دستگیر شدند.


حسین روح الامینی نژاد سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی یک فقره مأموریت حین گشت و کنترل در ارتفاعات منطقه حفاظت شده کوه آسیاب و در حوالی ساعت چهارده متوجه حضور دو نفر شکارچی متخلف در بالادست پاسگاه محیط بانی درب آب شدند.

او افزود: ماموران پس از حدود شش ساعت تعقیب و مراقبت و عکس برداری و فیلمبرداری هویت شکارچیان متخلف را شناسایی می‌کنند.

روح الامینی نژاد تصریح کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مرجع قضایی به شکارچیان نزدیک شده که طی آن متخلفین سعی می‌کنند که متواری شوند امابا واکنش سریع محیط بانان یکی از متخلفین که با در دست داشتن سلاح اقدام به فرار کرده بود پس از تعقیب و فرمان ایست و شلیک چند تیر هوائی توسط محیط بانان در جنب پاسگاه محیط بانی (آبادی رحمت آباد) به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی و همچنین لاشه یک رأس قوچ وحشی متوقف و دستگیر شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کوهبنان بیان داشت: همچنین در این عملیات متخلف دوم نیز پس از اطلاع از دستگیری همدستش مجبور به تسلیم خود شد.

او افزود: متخلفین جهت سیر مراحل قضایی پرونده از طریق دادگستری شهرستان کوهبنان به نیروی انتظامی تحویل شدند.

روح الامینی نژاد گفت: متخلفین بایستی مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان ناشی از شکار یک رأس قوچ وحشی را به حساب خزانه دولت واریز کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار