معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: بیش از ۱۳ هزار و ۲۷۰ هکتار از زمین‌های استان علیه ملخ سمپاشی شده‎اند.

مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ادامه داردخسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  در گفت‌وگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  بیان کرد: تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ فروردین  بیش از ۱۳ هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی استان علیه ملخ‌های صحرایی سمپاشی شدند.

او ادامه داد: کانون‌های ملخ در استان بوشهر به طور کامل تحت مدیریت و کنترل هستند. بازدید‌های به عمل آمده در سطح ملی از این استان رضایت کامل را در پی داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیشتر کانون‌های ملخ در مناطق سخت گذر و کوهستانی است و این موضوع سمپاشی را با مشکلاتی روبرو کرده است، اما عملیات مقابله همچنان با قوت ادامه دارد.

عمرانی گفت:  ممکن است ملخ‌ها در بعضی مناطق کوهستانی  از دید ما پنهان بمانند، تخم‌ریزی کنند و در آینده به ملخ بالغ تبدیل شوند.

او بیان کرد: همزمان با مبارزه، گروه‌های پایش نیز در مناطق مختلف فعالیت دارند تا اگر مورد جدیدی دیده شود مبارزه با آن صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.