رئیس هیئت مذاکره کننده یمن امروز پنج‌شنبه تاکید کرد که واقعیت‌های میدانی و ادامه محاصره ملت یمن عملا اثبات می‌کند که ادعای آتش‌بس سعودی جز یک مانور مفتضح نیست.

 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن در پیامی توئیتری نوشت: ائتلاف متجاوز بیش از ۳۵ حمله زمینی و بیش از ۲۵ حمله هوایی را در طول امروز انجام داده است.
 
محمد عبدالسلام تاکید کرد: واقعیت‌های میدانی و ادامه محاصره ملت یمن عملا اثبات می‌کند که ادعای آتش‌بس سعودی جز یک مانور مفتضح نیست.
وی افزود: ما واقعیتی از آتش‌بس و رفع محاصره را شاهد نیستیم تا شهروند یمنی یک راه حل واقعی را لمس کند.

محمد عبدالسلام تاکید کرد: صلح جز با آتش‌بس واقعی و رفع محاصره محقق نخواهد شد؛ اکنون فرصتی واقعی برای صلح وجود ندارد.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن با اشاره به اینکه آتش‌بسی که دشمن اعلام کرده ادعا‌های کذب و مانور رسانه‌ای است، گفت: دوباره بر موضع خود تاکید می‌کنیم؛ پیش از هر گفت‌وگویی باید گزینه نظامی و محاصره متوقف شود.

عبدالسلام توضیح داد: گفت‌وگو در کنار جنگ و محاصره چیزی جز اهرمی برای فشار و پیشبرد گزینه نظامی نیست.

محمد عبدالسلام اضافه کرد: فرستاده سازمان ملل با فراموش کردن محاصره و مسائل اساسی، دو پیشنهاد را به ما ارائه کرده است. گریفیس هیچ پاسخی را به چشم انداز ملی ما برای توقف جنگ و رفع محاصره نداده و حتی بررسی واقعی آن را رد می‌کند.

وی در پایان گفت: کشور‌های متجاوز به دنبال وقت‌کشی و به دست آوردن زمان بیشتر برای سازمان‌دهی اوضاع میدانی هستند؛ ما خواهان متنی صریح برای آتش‌بس و رفع کامل محاصره هستیم.

پیش از این یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز اعلام کرده بود که از امروز مزدوران دشمن سعودی بیش از ۳۲ حمله زمینی را برای نفوذ به مناطق یمنی انجام دادند و جنگنده‌های سعودی-آمریکایی نیز بیش از ۲۳۰ حمله هوایی را به استان‌های مختلف انجام دادند.
 
یحیی سریع تاکید کرد که نیرو‌های مسلح یمن اقدامات لازم برای دفاع از کشور و ملت خود و بازدارندگی دشمن سعودی-آمریکایی را انجام خواهند داد.
 
یک منبع نظامی یمنی هم اعلام کرد که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با حمله نفوذی دشمن از محور جیزان که ۱۱ ساعت طول کشید مقابله کردند و بسیاری از متجاوزان را به هلاکت رساندند.
 
رزمندگان یمنی روز گذشته نیز با حمله زمینی مزدوران دشمن سعودی به مناطقی در استان جوف مقابله کرده و تعداد زیادی از آن‌ها را به هلاکت رسانده یا زخمی کرده بودند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار