۵۹ تن از استادان زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسان لبنانی با ارسال نامه‌ای به رایزنی فرهنگی کشورمان، به‌پویش «نه به تحریم» و به حمایت و همدردی با ملت ایران پیوستند.

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ۵۹ نفر از شخصیت‌های فرهنگی لبنان شامل استادان زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسان با ارسال نامه‌ای به رایزنی فرهنگی کشورمان، به‌پویش «نه به تحریم» و به حمایت و همدردی با ملت ایران پیوستند.

در بخشی از این نامه آمده است: «خلقت بشر بر پایه محبت استوار و محبت اساس هستی است. یکی از بزرگترین نیاز‌های بشر اتحاد و همبستگی به خصوص در زمان مشکلات است. واقعیت امر این است که ویروس کرونا به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و مهار و کنترل آن مسئولیت مشترک بر دوش همه انسان‌های کره زمین است و چندین کشور همبستگی خود را با شعار «نه به تحریم در مبارزه با کرونا» اعلام کرده‌اند.

ما استادان زبان و ادبیات فارسی در لبنان نیز همبستگی و همدردی خود را در این رابطه اعلام کرده و خواستار رفع کامل تحریم‌های ظالمانه هستیم و این ندای بشردوستانه را با عنوان «همه با هم علیه تحریم در مبارزه با کرونا» سر می‌دهیم تا وجدان بشریت بیدار شود.

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضو‌ها را نماند قرار

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار