جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم مطرح کرد؛

آخرین وضعیت ساخت واحد‌های مسکونی مناطق سیل زده معمولان

داود آبادی گفت:۷۰ واحد مسکونی روستا‌های سیل زده "معمولان" به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سرهنگ پاسدار محمود داودآبادی،جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت ساخت واحد‌های مسکونی روستا‌های سیل زده معمولان استان لرستان اظهار کرد: در دو روستای "ابراهیم آباد" و "زورانتل" شهر معمولان، هر روستا تعداد ۳۵ واحد و مجموعاً ۷۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که انشاالله در آینده‌ای نسبتاً نزدیک، احداث آن‌ها به پایان رسیده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او افزود: در روستای زورانتل برخی واحد‌ها درجاسازی است به این معنا که همان جایی که فروردین ماه سال ۹۸ دچار سیل شد، واحد‌ها در آنجا ساخته می‌شود و برخی واحد‌ها نیز در مکان جدید احداث می‌گردد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: کار ساخت واحد‌های مسکونی روستای زورانتل حدود ۸۰ درصد و روستای ابراهیم آباد نیز حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ما بنا داریم که به حول و قوه الهی، حداکثر تا دو ماه آینده آن را به اتمام برسانیم، مگر این که شرایط آب و هوایی و یا مشکلاتی، چون وقوع سیل باعث طولانی‌تر شدن این مسأله شود.

او عنوان کرد: در حال حاضر در روستای ابراهیم آباد، به جهت این که سیل بخشی از جاده دسترسی به روستا را از بین برده، لذا فعلاً نمی‌توانیم به شکل مستمر و به سرعت کار را دنبال کنیم، ضمن آن که در روستای زورانتل نیز ایجاد وقفه رخ داده در اجرای پروژه به جهت شیوع ویروس کرونا و لزوم مراقبت‌های بهداشتی در این باره بوده است.

داودآبادی در پایان گفت: کمک‌های مالی بیش از ۴۰ میلیارد ریالی مردم شریف استان قم در سال ۹۸ بخشی از نیاز مالی پروژه بود که به سیل زدگان این روستا‌ها اختصاص داده شد.

 از روز ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی ورود سامانه بارشی متراکم در شمال و غرب ایران، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهر‌های استان لرستان از جمله خرم‌آباد، معمولان، کوهدشت، پلدختر، نورآباد، ویسیان و دورود سیل ایجاد شد.

موج دوم بارش‌ها در ۱۲ فروردین سبب ایجاد سیلاب  خسارت‌هایی در برخی شهرستان‌های استان لرستان مانند معمولان، خرم‌آباد، پلدختر، نورآباد و ویسیان شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار