آسمان بوشهر اوایل هفته آینده ابری است

هواشناسی استان بوشهر از ابری شدن آسمان در اوایل هفته آینده و تلاطم دریا از ظهر شنبه تا صبح یکشنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر، شرایط جوی و دریایی امروز را آرام پیش‌بینی کرد و گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از شنبه تا سه‌شنبه، تحت تاثیر عبور متوالی امواج ضعیف ناپایدار از جو استان، آسمان به تناوب ابری خواهد بود و شنبه و سه شنبه احتمال بارش پراکنده باران همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

زهرا راستگو افزود: همچنین پیش بینی می‌شود ظهر شنبه تا صبح یکشنبه با افزایش سرعت وزش باد شرقی و جنوب شرقی بر روی دریا و غرب خلیج فارس، تلاطم دریا نیز افزایش یابد.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

او ادامه داد: امروز  آسمان استان صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با غبار محلی است و فردا به تدریج آسمان ابری می‌شود و بر روی دریا و در برخی نقاط گاهی بارش خفیف و پراکنده باران رخ می‌دهد و احتمال رعد و برق و وزش باد وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت  خواهد بود که از اواخر وقت امروز به تدریج جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ و به تدریج تا ظهر فردا بر روی دریا و سواحل استان تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد شد.

راستگو ارتفاع موج را تا پیش از ظهر فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر عنوان کرد و گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۰:۱۰ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۷:۴۲، جزر دوم دریا ۱۱:۱۹ و مد دوم دریا ساعت ۱۷:۱۱ خواهد بود.

به گفته او، امروز جم با ۱۴ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشته و در شبانه روز گذشته خورموج با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین شهر بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.