غربالگری ۹۵ درصد جمعیت خمین در زمینه کرونا

۹۵ درصد از جمعیت خمین از نظر ابتلا به ویروس کرونا سنجش شدند.

غربالگری ۹۵ درصد جمعیت خمین در زمینه کرونامحمدعلی عروجی سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: با تلاش مراقبان سلامت و همکاری شهروندان، تاکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت این شهرستان از نظر ابتلا به ویروس کرونا سنجش شدند.

دکتر محمدعلی عروجی با بیان اینکه افراد سنجش شده از طریق مراکز جامع سلامت شهر و روستا غربالگری سلامت شده‌اند افزود: همچنین تاکنون ۸ هزار و ۴۱۵ نفر در خمین در سامانه ارزیابی کرونا salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده اند.

او با اشاره به پیگیری‌های بعد از ثبت‌نام در این سامانه بیان کرد: نیرو‌های شاغل دانشگاه علوم پزشکی خمین ضمن رصد و پایش اطلاعات ارسالی از سوی مردم با آنان تماس گرفته و راهنمایی و یا مراقبت لازم را انجام می‌دهند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خمین بیان کرد: شهروندان با ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و درمان بستر ارتباطی لازم را پیدا کرده و به تمامی سوالات درباره علائم بیماری کرونا پاسخ داده می‌شود و کیفیت سلامت آنان رصد خواهد شد.

او ادامه داد: با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت از طریق واحد‌های بهداشتی انجام و اقدامات درمانی به موقع ارایه می‌شود.

عروجی تصریح کرد: شهروندان با ثبت نام در این سامانه خودارزیابی، نظام سلامت را در پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا یاری می‌کنند.

او با بیان اینکه تکمیل اطلاعات خواسته شده در این سامانه گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا است، اظهار کرد: با پیوستن مردم به این سامانه، غربالگری ویروس کرونا در بهترین شکل ممکن و در زمانی مناسب انجام می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.