غسل و تدفین جان باختگان کرونایی برگی دیگر از حماسه انسان دوستی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با اعضای قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) در مصلی ساری گفت: پیشگامی روحانیان در رسیدگی به جان باختگان کرونایی نماد شجاعت و رأفت اسلامی است.

او با بیان اینکه استقبال طلاب و روحانیون برای غسل و تدفین فوت شدگان کرونایی خوب بوده است، گفت: مردم، مسئولان و خانواده‌های متوفی موافق هستند دفن متوفیان با موازین شرعی انجام شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران ادامه داد: این واجب شرعی باید در اولویت باشد و تشخیص علمی و موضوعی توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز مثبت اعلام شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه کیسه پیچ کردن و انداختن اموات در قبر عمیق، زنده‌ها را ناراحت می‌کند، گفت: بیماران مبتلا به کرونا که اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند با دیدن این تصاویر و فکرکردن به اینکه آن‌ها هم شاید اینگونه خاکسپاری شوند دچار تنش روانی می‌شوند.

او از اعضای قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) خواست همه اقدامات خود را به همراه عکس و فیلم حفظ کنند تا مردم ببینند حوزه دین با انسان با احترام برخورد می‌کند.

امام جمعه ساری افزود: قرارگاه موسی بن جعفر (ع) جهت تدفین اموات کرونایی تشکیل شده است تا در شرایط بحرانی نیز احکام و دستورات الهی اجرایی شود.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.