رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: به منظور الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش و به منظور پیشگیری و رفع اختلافات مربوط به اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر بصورت مسالمت آمیز، بزودی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف استان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان

او بیان داشت: در سند تحول قوه قضاییه توسعه ارتباطات این قوه با جامعه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی، مورد عنایت و تاکید سیستم قضایی و به تبع شورا‌های حل اختلاف است که باید این سیاست با گستردگی بیشتر در تمام صنوف برنامه ریزی و اجرا شود.

زبیدی نیا تصریح کرد: معتقدیم با حضور عناصر کارآمد و توانمند به صلح و سازش حداکثری در حوزه رسانه و فرهنگ شعبه ویژه شورای حل اختلاف صنوف زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همین رویکرد تشکیل و راه اندازی خواهند شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ادامه داد: شعبه تخصصی ویژه‌ اصحاب رسانه و هنر را یک فرصت خوب بسیار مطلوبی است که باید آن را غنیمت بشماریم و در این رابطه کار را به اهلش و از مجموعه‌ای با تجربه از درون همان سازمان و ارگان بسپاریم.

او بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت اصحاب رسانه و هنر در ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات و شکایت‌های قضایی را باید قبل از طرح در دادسرا و دادگاه‌ها، در فضای آرام و به دور از تنش و استرس از طریق آشتی دادن طرفین و صلح و سازش میان آنان به سرانجام نیک برسانیم و از ظرفیت اصحاب رسانه و هنر در ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه می‌توان بخوبی استفاده بهینه از آنان نمود.

راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان

محمد جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تشکر و قدردانی از عبدالعباس زبیدی نیا، تفاهم نامه تاسیس شعبه تخصصی شورا‌های حل اختلاف ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی فی مابین اداره کل شورا‌های حل اختلاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ارزشمند و مطلوب دانست و آن را فرصتی بسیار مناسب و لازم برای حل و فصل مشکلات و اختلافات مطروحه به وجودآمده بین اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر تلقی کرد.

او با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم ((و نون والقلم و ما یسطرون)) احترام و تکریم اهل قلم و رسانه را بسیار ضروری و مهم برشمرد و خواستار رفع اختلافات به وجود آمده بین اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر در فضایی آرام و صمیمی و با تعاملات بیشتر گردید و راه اندازی این شعبه را بهترین و مناسبترین راه حل برای رفع و پیشگیری از مشکلات و اختلافات مطروحه این قشر زحمتکش جامعه دانست که نتیجه آن قطعا رضایت خداوند متعال را در بر دارد.

 

جوروند در ادامه با ابراز خرسندی از تاسیس این شعبه بیان کرد: با همه وجود از افتتاح و راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصناف این مرجع استقبال خواهیم کرد.

تفاهم نامه افتتاح و راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان فی مابین معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منعقد گردید.راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.