رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به اتهام‌زنی علیه چین پرداخته و مدعی شد که آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از آمریکا بیشتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در صفحه توییتر خود بار دیگر اقدام به اتهام‌زنی علیه چین کرد.

وی در این پیام توییتری نوشته است: «چین اخیرا آمار قربانیان آن‌ها از دشمن نامرئی را دو برابر اعلام کرد. آمار بسیار بالاتر از آن و بسیار بالاتر از آمریکا است. حتی نزدیک به آن هم نیست.»

رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل نحوه مقابله با ویروس کرونا در این کشور به شدت مورد انتقاد قرار دارد. طی هفته‌های اخیر چین و سازمان جهانی بهداشت را مورد حملات لفظی خود قرار داده است.

با این وجود سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر هرگونه پنهان‌کاری درباره شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور را رد کرد.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد هیچ‌گونه پنهان‌کاری در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور صورت نگرفته است، زیرا دولت هیچ‌گاه اجازه این کار را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید:

متوسل شدن ترامپ به ادعاهای واهی برای شانه خالی کردن از تعهدات

ترامپ: ادعا‌های سازمان جهانی بهداشت گمراه کننده و دروغ است

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، خاستگاه اولیه آن، یک رویه متداول بین‌المللی بود.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس‌جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع کمک مالی تهدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار