مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: کلاس آموزشی جهت آشنایی کشاورزان با تکنولوژی استفاده از پهپاد در مزارع کلزای آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمود اعظمی مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: هرساله وزارت جهاد کشاورزی میلیارد‌ها تومان صرف مکانیزاسیون بخش کشاورزی و تجهیز کشاورزان به علوم و تکنولوژی‌های نوین کاشت، داشت، برداشت و حفظ محصولات با استفاده از روش‌های مختلف از جمله سم پاشی می‌کند که اکنون با پیشرفت‌های انجام شده، پهپاد‌های کشاورزی در این بخش گشایش جدیدی را در جهت هوشمندسازی و تجهیز کشاورزان به ادوات و ابزارآلات سم پاشی اراضی زراعی و باغی به وجود آورده است.

او افزود: کاهش هزینه، نیاز به نیروی انسانی کمتر، افزایش سرعت عمل، افزایش دقت، افزایش بازدهی، صرفه جویی در هزینه ها، توسعه تکنولوژیکی، افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، افزایش امنیت غذایی و نداشتن تاثیرات زیست محیطی همگی از مزیت‌های استفاده از پهپاد‌های کشاورزی است و آشنایی، آموزش و تجهیز به پهپاد‌های کشاورزی سم پاش، گام نوینی در توسعه صنعت کشاورزی کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار ادامه داد: این گونه پهپاد‌ها مجهز به مخازن بزرگی هستند که قادرند با کود مایع و انواع سموم دفع آفات پر شوند و پهپاد با تعریف برنامه‌ای خاص، می‌تواند بدون نیاز به کنترل به صورت خودکار در مسیر از پیش تعیین شده، عملیات سمپاشی در زمین کشاورزی را انجام دهد.
 
اعظمی بیان کرد: استفاده از پهپاد در مرحله داشت چرخه کشاورزی به مقدار زیادی در هزینه‌ها و وقت کشاورز صرفه‌جویی می‌نماید و همچنین سرعت بالا در سم پاشی این روش تقریبا ۴۰ برابر روش نیروی انسانی و ماشین هاست به همین دلیل این کار را بسیار به صرفه‌تر نسبت به روش‌های سنتی می‌کند.

او با اشاره به اینکه در این روش عدم نیاز به ترکیب سم با مقدار زیاد آب مزیت بسیار مهمی می‌باشد تصریح کرد: به علت وجود نازل‌های مخصوص پاشش "نازل‌های تی جت" و ریز کردن ذرات سم به مقدار بسیار زیاد بیشترین بازدهی و جذب را ممکن می‌سازد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار تاکید کرد: به همین دلیل کلاس آموزشی در یکی از مزارع آستان قدس رضوی جهت آشنایی هرچه بیشتر کشاورزان علاقمند به این صنعت برگزار گردید تا از نزدیک شاهد چگونگی استفاده از این وسیله در مبحث کشاورزی باشند.

اعظمی اظهار کرد: ارائه تسهیلات خرید پهپاد سمپاش از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی خراسان رضوی با بازپرداخت پنج ساله برای متقاضیان خرید این وسیله را خواستارم.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار