شکست و کنترل کرونا منوط به مشارکت مردم

استاندار کرمانشاه شکست و کنترل کرونا را منوط به مشارکت مردم دانست و گفت : الان شیبی که از مبتلایان در استان داریم، بسیار بد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : شرایط کرمانشاه با توجه به افزایش تعداد مبتلایان مناسب نیست.

او گفت : هر چه تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزایش یابد، حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را بیشتر تحت تاثیر قرار داده و متحمل هزینه‌هایی می‌شویم.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به فاصله‌گذاری هوشمند داشت و افزود: مشاغل کم ریسک با دریافت کد از سامانه وزارت بهداشت مجاز به فعالیت هستند، فعالیت آن‌ها توسط تیم‌های نظارتی ازسوی دانشگاه علوم پزشکی و عوامل ذی‌صلاح رصد می‌شود و با واحد‌های متخلف حتما برخورد می‌شود.

بازوند در خصوص وام یک‌میلیونی دولت به یارانه‌بگیران گفت: سود این وام ۱۲ درصد بوده که دولت هشت درصد آن را متقبل شده و الان سود آن ۴ درصد با تنفس سه ماه اعلام شده است که برای ثبت‌نام آن نیاز به مراجعه به جایی نیست، فقط پیامکی از سرشماره وزارت رفاه به نشانی v.refah برای سرپرست خانوار‌های یارانه‌بگیر ارسال می‌شود در صورت تمایل برای گرفتن آن کد ملی سرپرست خانوار را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنید.

او به پویش همدلی نیز اشاره‌ای داشت و افزود: پایگاه‌های مقاومت مساجد با محوریت ائمه جمعه با همکاری سپاه و همچنین هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین و مردم نوعدوست جمع‌آوری می‌شود.

بازوند افزود: کمیته‌ای برای شناسایی جامعه هدف بدین منظور تشکیل شده در واقع زنان سرپرست خانوار و کارگران فقیر جزء جامعه هدف این پویش هستند.

او شکست و کنترل کرونا را منوط به مشارکت مردم دانست و گفت: الان شیبی که از مبتلایان داریم، بسیار بد است بر این اساس از همه مردم تقاضا دارم تا حد امکان تردد نداشته باشند و به افراد و کسب و کار‌هایی که فعال هستند توصیه می‌کنم برای جلوگیری از ورود به شرایط بسیار خطرناک و بحرانی شدید، تمامی توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.