مدیر کل زندان‌های استان یزد از آزادی ۴۳ درصدی زندانیان جرائم غیر عمد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندانها و نایب رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: پارسال ستاد دیه استان موفق به آزادی ۲۶۰ مددجو محکوم مالی شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۴۳ درصد افزایش یافته است.

او افزود : پارسال تعداد سیصد و ۱۵ پرونده در این ستاد تشکیل که منجر به آزادی دویست و ۶۰ مددجو محکوم مالی از بند شده است.

نایب رئیس ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کمیته صلح و سازش ستاد دیه، گفت: برای آزادی این دویست و ۶۰ مددجو از بند مبلغی بالغ بر ۱۰۷۵میلیارد ریال نیاز بود که به همت اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندانها و بالغ بر ۱۰۰۲ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۷۳ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این افراد و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شده است.

او با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این مددجویان نیازمند، ادامه داد: تعداد صد و ۲۲ پرونده مربوط به محکومان مالی ناشی از صدور چک یا سفته بود، صد و ۲۱ فقره محکومیت مربوط به محبوسان مهریه و ۱۷ مورد نیز به بدهکاران دیات ناشی از حوادث رانندگی گارگاهی اختصاص داشت که به تفکیک جنسیت در شمار افراد رهایی یافته نه زندانی نسوان و مابقی مرد هستند.

نایب رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: پارسال بیش از ششصد و ۵۰ جلسه با شکات پرونده های مختلف جهت اخذ گذشت رضایت مندانه  از سوی کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان برگزار شد.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: خیرین و نیکوکاران با هر توان مالی می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.