عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از کوتاه شدن روند صدور پروانه کسب برای واحد‌های صنفی به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،حسین بیات عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه از کوتاه شدن روند صدور پروانه کسب برای واحد‌های صنفی به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع کرونا خبر داد و گفت : با این شرایط متقاضیان می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت پروانه کسب خود را دریافت کنند.

او گفت : به دلیل شرایط ویژه ناشی از شیوع بیماری کرونا، تسهیل‌گری قابل توجهی در روند صدور جواز کسب برای واحد‌های صنفی صورت گرفته است، بگونه‌ای که بسیاری از متقاضیان می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت جواز کسب خود را با کمترین روند اداری دریافت کنند.

او افزود: بسیاری از موارد از جمله دوره آموزشی، برخی استعلامات، ماده ۱۶۸ دارایی و... فعلا متوقف شده و افراد می‌تواند با دادن تعهد، پروانه کسب خود را بگیرند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه چنین شرایط آسانی را برای متقضیان دریافت جواز کسب بی‌نظیر دانست و گفت: واحد‌هایی که به دلیل مشکلات موجود تاکنون بدون مجوز فعالیت می‌کردند باید از این فرصت استفاده کنند.

بیات افزود: حدود هفت تا هشت هزار واحد صنفی یعنی معادل حدود ۲۰ درصد واحد‌های صنفی کرمانشاه فاقد مجوز باشند و افزود: با این شرایط نزدیک به چهار هزار واحد از این تعداد می‌توانند جواز کسب خود را دریافت کنند.

او گفت: تعدادی از واحد‌های صنفی نیز قصد دریافت مجوز را ندارند، چون مغازه را برای مدتی اجاره کرده و اکنون، چون صرفه اقتصادی نداشته قصد جمع کردن مغازه را دارند و نبال جواز کسب نمی‌روند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: برخی از واحد‌ها نیز به دلیل قانون گریزی سراغ جواز کسب نمی‌روند و هرچقدر به آن‌ها اخطار می‌دهیم، چون مدام جابجا می‌شوند، همچنان به فعالیت بدون مجوز خود ادامه می‌دهند.

بیات بیشترین واحد‌های صنفی بدون مجوز کرمانشاه را مربوط به واحد‌های صنفی توزیعی دانست و افزود: رسته خواروبارفروشی و لبنیات، پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی بیشترین واحد‌های صنفی بدون مجوز را تشکیل می‌دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.