مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس در یک خلاقیت گروهی، موفق به ساخت دستگاه توربولاین ویژه گندزدایی و ضدعفونی معابر شهری شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هروی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: به دنبال شیوع کرونا، کانون‌های دانشجویی گلستان، اقدام به فعالیت‌های داوطلبانه همچون همکاری در گندزدایی و ضدعفونی معابر و خیابان ها، کمک در دوخت ماسک و گان و توزیع ماسک در مناطق کم برخوردار کردند.

او گفت: در ادامه این اقدامات، اعضای کانون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس دستگاهی به نام توربولاین برای گندزدایی و ضدعفونی محلات و معابرشهری تولید کردند.

هروی گفت: از ویژگی‌های این دستگاه اتصال به خودرو‌های سنگین است و همچنین با توجه به کوچک بودن آن، به راحتی در مجتمع‌های مسکونی، پارکینگ‌ها و محل‌هایی که عبور خودرو و تراکتور با دشواری همراه است قابل استفاده است.

این دستگاه با ظرفیت ۸۰۰ لیتر قابلیت گندزدایی برای ۳ تا ۴ ساعت را دارد و تمامی قطعات آن تولید ملی است که با حمایت دانشگاه آزاد گنبدکاووس و خلاقیت اعضای کانون دانشجویی به بهره برداری رسید.

در حال حاضر از آن برای گندزدایی معابر و خیابان‌های شهرستان و محوطه دانشگاه استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.