روزنامه رسمی الصباح عراق اعلام کرد نخست وزیر مکلف این کشور احتمالا این هفته اعضای کابینه خود را به پارلمان معرفی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رسمی «الصباح العراقیه» اعلام کرد که پیش بینی می‌شود مصطفی الکاظمی، نخست وزیر مکلف عراق در هفته جاری اعضای کابینه خود را به پارلمان معرفی کند.

این روزنامه با اشاره به تاکید اعضای قوه مقننه (پارلمان عراق) بر دستیابی الکاظمی به حمایت حداکثری احزاب و قدرت‌های سیاسی اعلام کرد که زمان اعلام کابینه جدید این کشور نزدیک است.

الصباح به نقل از نمایندگان نوشت که کرسی‌های کابینه جدید عراق همچون سابق از اقشار مختلف مردم عراق تشکیل می‌شود و در انتخاب آنان به شایستگی و توانمندی، استقلال و پاکی و دوری از فساد توجه می‌شود.

از سوی دیگر، بشیر حداد، نائب رئیس دوم پارلمان عراق اعلام کرد که نمایندگان مجلس منتظر درخواست مصطفی الکاظمی برای تشکیل جلسه رأی اعتماد هستند و در آمادگی کامل برای برگزاری این جلسه هستند، اما تاکنون درخواست و پیام رسمی در این باره به پارلمان ارسال نشده است.

همچنین سلام الشمری، نماینده فراکسیون سائرون تاکید کرد تعیین زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد، به توافق فراکسیون‌ها درمورد دولت الکاظمی بستگی دارد.

وی گفت: فضای سیاسی طبق برنامه پیش می‌رود تا این مسئله به پایان برسد و دولت الکاظمی به تصویب برسد و زمان اجرایی شدن تعهدات نخست وزیر جدید آغاز شود.

مصطفی الکاظمی، رئیس اداره اطلاعات سابق عراق پس از عدنان الزرفی از سوی رئیس جمهور عراق مسئول تشکیل کابینه در عراق شد. وی پس از بر سرکار آمدن مسائل مهمی از جمله اجرای تدابیر ویژه برای مقابله با ویروس کرونا، اجرای خواسته‌های قانونی تظاهرات کنندگان و تعیین زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار