بیگی گفت:با پیگیری اداره کل محیط زیست شهرستان اسلامشهر ۹ واحد غیر مجاز جمع آوری و از محل منتقل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،الهه بیگی در تشریح عملکرد اداره حفاظت محیط زیست اسلامشهر در طی یک سال گذشته گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات محیط زیستی و حفاظت از منابع زیستی شهرستان، با تلاش کارکنان این اداره در سال ۹۸ بیش از ۹۷۰ واحد صنعتی، خدماتی و صنفی، تحت پایش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در طی این مدت برای ۲۸۷ واحد غیرمجاز، آلاینده و متخلف اخطاریه محیط زیستی صادر و ابلاغ شد، اظهار داشت: با پیگیری این اداره ۹ واحد غیر مجاز نیز جمع آوری و و از محل منتقل شدند.

بیگی در ادامه به شناسایی ۳۴ واحد صنعتی جدید در گشت و پایش ماموران اجرایی این اداره در سال ۹۸ اشاره داشت و گفت: این واحد‌ها با فعالیت غیر اصولی خود و عدم رعایت تمهیدات زیست محیطی لازم، ضمن ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا موجبات تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان را فراهم آورده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۶ مورد استعلام در خصوص تاسیس یا صدور پروانه بهره برداری واحد‌های صنعتی و خدماتی مختلف به این اداره واصل شده است، افزود: در سال رونق تولید این اداره با صدور ۲۳۶ مجوز محیط زیستی بر مبنای قوانین و ضوابط موافقت کرده و تنها ۳۰ مورد به دلیل مغایرت با ضوابط استقرار ملاک عمل سازمان حفاظت محیط زیست مورد مخالفت قرار گرفت.

وی همچنین پیگیری‌های این اداره در خصوص تکمیل و راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه مرکزی فاضلاب اسلامشهر را از جمله دیگر اقدامات مهم و اساسی محیط زیست در سال ۹۸ دانست و بیان کرد: فاز دوم این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال، در پایان هفته گذشته افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

بیگی خاطر نشان کرد: همچنین بررسی ۶۳ مورد شکایت و نظارت و کنترل بر پساب تولیدی دو پروژه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی و بهداشتی در چهاردانگه و احمد آباد مستوفی از اهم اقدامات این اداره در سال ۹۸ بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار