مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تامین مصالح پروژه‌های مرمتی اردبیل از تولیدات بومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ظهر امروز در جلسه فنی میراث فرهنگی اردبیل از تامین مصالح پروژه‌های مرمتی اردبیل از تولیدات بومی خبر داد و گفت: استفاده از تولیدات بومی در مرمت بنا‌های تاریخی زمینه ساز حمایت از تولیدکنندگان و رونق اشتغال می‌شود.

او اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش تولید و تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گام‌های اساسی در این حوزه برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل حمایت از تولیدات بومی را گامی اساسی در راستای تحقق شعار سال دانست و افزود: از مهمترین برنامه‌ها در این حوزه استفاده از آجر‌های مرمتی تولیدکنندگان بومی استان در اجرای پروژه‌های مرمت بناها، پل‌ها، بازار‌ها و مکان‌های تاریخی است.

فلاحی استفاده از تولیدات بومی در مرمت بنا‌های تاریخی را زمینه‌ساز حمایت از تولیدکنندگان و رونق اشتغال دانست و تصریح کرد:تولیدات بومی کیفی که دارای استاندارد‌های لازم باشد مورد حمایت جدی قرار می‌گیرد.

او بیان کرد: در کنار استفاده از این تولیدات در پروژه‌های بومی، در زمینه معرفی این تولیدات به استان‌های دیگر در راستای افزایش تولید و اشتغال در این مجموعه‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌های مرمتی در استان به هیچ عنوان از مصالح غیربومی استفاده نخواهد شد، گفت: بدون شک این اقدام، گامی اساسی در راستای رونق تولید و اشتغال در واحد‌های تولیدی بومی خواهد بود.

تهیه مولاژ از ظروف چینی‌خانه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تهیه مولاژ از ظروف چینی موجود در چینی‌خانه اردبیل برای ارائه به گردشگران را ضروری دانست و افزود: این اقدام از لحاظ تاریخی و هویتی دارای اهمیت بسزایی بوده و اقدامی ماندگار در استان خواهد بود.

فلاحی از برنامه‌ریزی برای ارائه مولاژ‌های تولیدشده بومی از چینی‌خانه به میهمانان به عنوان معرف و نماد استان خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود این مولاژ‌ها با قیمت مناسب ارائه شود تا تمامی گردشگران بتوانند به عنوان سوعات سفر از آن خریداری کنند.

او با بیان اینکه فعالیت‌های حوزه صنایع دستی در استان نیاز به ارتقا دارد، اظهار کرد: درصدد هستیم تا رشته‌های مختلف صنایع دستی و کارگاه‌ها در این بخش را فعال کنیم.

فلاحی یکی از صنایع دستی مورد حمایت در استان را تولید سفال دانست و بیان کرد: باید کارگاه‌ها و کوره‌های سفال در سطح استان که غیرفعال بوده، سازوکار‌های بهره‌برداری از آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.