مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در سال ۹۸ در بخش‌های مختلف حوزه ارتباطات این استان ۷۳۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس از هزینه ۷۳۹ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات استان خبر داد و گفت: از مجموع این اعتبارات که از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و واحد‌های مرتبط تامین شده بود سهم مخابرات ۲۷۸ میلیارد تومان، سهم ایرانسل ۱۶۸ میلیارد تومان، سهم ارتباطات سیار ۱۱۰ میلیارد تومان، سهم بخش زیرساخت ۵۲ میلیارد تومان و سهم حوزه USO (خدمات عمومی اجباری دولت) ۱۳۱ میلیارد تومان بود.

او ادامه داد: شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) سال گذشته در ۶۹ نقطه اقدام به اجرای ۳۰ سایت نسل ۲، ۲۶ سایت نسل سه و ۳۸ سایت نسل چهار و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل نیز در ۱۶۹ نقطه اقدام به اجرای ۴۵ سایت نسل دو، ۶۴ سایت نسل سه، ۱۰۵ سایت نسل چهار و ۱۶ سایت نسل ۴.۵ (TDD) کردند.

سهرابی ادامه داد: مرکز داده جنوب کشور شرکت ارتباطات سیار بعد از اصفهان و مشهد در شیراز با پهنای باند ۱۸۰ گیگابایت بر ثانیه راه اندازی شد که این پهنای باند قابلیت ارتقا تا ۳۰۰ گیگابایت برثانیه را دارد و می‌تواند زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند.

او بیان کرد: سال ۹۸ با افزوده شدن ۱۲۷ کیلومتر فیبرنوری به شبکه فیبرنوری شرکت ارتباطات زیرساخت در فارس، مجموع شبکه فیبرنوری این استان به چهار هزار و ۱۷۱ کیلومتر رسید و شبکه انتقال نیز با ۲۰۰ گیگابایت برثانیه افزایش به عدد ۲ هزار و ۵۳۰ گیگابایت برثانیه و پهنای باند بین‌الملل یا اینترنت نیز با ۳۹۰ گیگابات برثانیه افزایش به ۵۵۰ گیگابایت برثانیه رسید.

سهرابی ادامه داد: پهنای باند ورودی به استان فارس نیز با ۶۳۸ گیگابایت برثانیه افزایش به یک هزار و ۸۳۲ گیگابایت برثانیه و پهنای باند خروجی نیز با ۱۴۵ گیگابایت برثانیه افزایش به ۹۵۶ گیگابات برثانیه افزایش پیدا کرد.

او یکی دیگر از اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در سال ۹۸ را بحث "رومینگگ دانست و افزود: سال ۹۸ با هدف توسعه خدمات ارتباطی، رومینگ صوت همراه اول به ایرانسل در ۵۸۹ روستا و ایرانسل به همراه اول در ۸۸۹ روستای استان باز شد و در مجموع یک هزار و ۴۷۸ روستای استان از خدمت رومینگ صوت برخوردار شدند.

سهرابی گفت: در زمینه رومینگ دیتا نیز شرکت داده‌گستر عصرنوین به عنوان اپراتور چهارم در یک هزار و ۳۵۶ روستا به مشترکان شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و در یک هزار و ۲۳۷ روستا به مشترکان شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) خدمت رومینگ دیتا ارایه کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اضافه کرد: همچنین سال ۹۸ در مجموع، ۴۲۱ سایت تلفن ثابت بی‌سیم روستایی به سایت نسل ۲ همراه اول تبدیل شدند و زمینه برای ارتقای این سایت‌ها در آینده فراهم خواهد شد.

سهرابی، در مورد اجرای طرح هوشمندسازی مدارس فارس در سال ۹۸ نیز گفت: بر اساس توافق اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، از بهمن‌ماه سال ۹۸ از مجموع ۲ هزار و ۳۳۲ روستای شناسایی شده، ۶۳۷ روستا از طریق مخابرات استان به سرویس ویژه مدارس هوشمند متصل شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.