معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم در کارگروه تنظیم بازار قم از تامین کالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهرداد غضنفری،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم روز شنبه در دومین کارگروه تنظیم بازار در سال جدید از تامین کالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: ۶۰۰ تن گوشت قرمز و مرغ درانبار‌های استان ذخیره سازی شده است.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ تن مرغ و ۱۰۰ تن گوشت در انبار‌های استان ذخیره شده و هیچ مشکلی بابت تامین گوشت و مرغ تا ۳ ماه آینده در استان وجود ندارد.

غضنفری به برخی مشکلات مرغ داران در هفته‌های اخیر پرداخت و اضافه کرد: در هفته‌های پیش  قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسیده که مشکلاتی را برای مرغ داران و تولید کنندگان این حوزه ایجاد کرده است و تلاش می‌کنیم مشکلات این تولید کنندگان هر چه سریعتر مرتفع شود.

او به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و ضرورت تامین کالا‌های مورد نیاز مردم در این ایام پرداخت و گفت ۲۳۰۰ تن سهم برنح، روغن و شکر استان است که در روز‌های اینده وارد استان شده و با نظارت دقیق توزیع می‌شود.

غضنفری فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای را مراکز توزیع این اقلام عنوان کرد و گفت با ورود به موقع اصناف و مشخص شدن مباشرین تامین هیچ مشکلی در زمینه توزیع خرما نیز وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از رشد فزاینده اقلام بهداشتی در استان خبر داد و گفت: با افزایش تولیدات استان در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در روز‌های آینده شاهد اشباع بازار از این کالا‌ها خواهیم بود غضنفری همچنین تاکید کرد تنها با تایید دانشگاه علوم پزشکی می‌توان اجازه داد این قبیل محصولات از استان خارج شوند.

او به نوسانات هفته‌های اخیر در مورد قیمت حبوبات نیز پرداخت و گفت: بخش قابل توجهی از حبوبات مصرفی و مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود و نوسانات اخیر در نرخ حبوبات یک مشکل عمومی در کشور است.

غضنفری نوسانات نرخ ارز را مهمترین عامل گرانی حبوبات در هفته‌های گذشته عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسان نیز موظف اند با تمام توان از هر گونه اجحاف و گرانفروشی جلوگیری کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت هم از انجام ۵۰۰ بازرسی از عمده فروشان و خرده فروشان حبوبات خبر داد وگفت: در حال حاضر ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن حبوبات در انبار‌های استان ذخیره شده و نوسانات ارزی عامل اصلی بروز مشکل گرانی بوده است.

سمیعی نسب با اشاره به این که در حال حاضر لپه به قیمت ۲۶، عدس ۲۳، لوبیا قرمزو چیتی ۲۴ و نخود ۱۱ هزار تومان در خرده فروشی‌ها توزیع می‌شود گفت: در بازرسی‌های از این واحد‌ها با ۵۹ واحد متخلف برخورد‌های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار