استاندار هرمزگان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۶۰۰ کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۶۰۰ کلاس درس در استان به بهره برداری می‌رسد.

همتی در گروه کاری بررسی طرح‌های عمرانی در حوزه مدرسه سازی افزود: از این تعداد، ۳۰۰ کلاس تا مهرماه و ۳۰۰ کلاس دیگر نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

او در خصوص جذب اعتبارات ملی در حوزه ساخت مدرسه نیز گفت: پارسال ۴۱ میلیارد تومان اعتبار ملی در این خصوص جذب شد و برای سال ۹۹ نیز ۸۷ میلیلارد تومان اعتبار مصوب شده است.

استاندار هرمزگان در زمینه جذب مشارکت صنایع در حوزه مدرسه سازی هم گفت: پارسال ۱۹ طرح مدرسه سازی توسط صنایع استان آغاز شد که ۵ طرح تمام شده، ۸ طرح در حال ساخت و ۶ طرح در حال انعقاد قرارداد است.

همتی افزود: مدرسه خیام میناب که در سال‌های اخیر موجب نگرانی والدین دانش آموزان شده بود در حال ساخت است و تلاش می‌شود در مهر امسال به بهره برداری برسد.

مدرسه خیام میناب با قدمت ۷۰ ساله و به علت نامقاوم بودن بار‌ها باعث اعتراض والدین دانش آموزان شده بود.

استاندار هرمزگان گفت: در سال ۹۸، ۲۷۰ مدرسه نوساز در استان امتیاز آب و برق دریافت کردند که ۱۵۰ مدرسه نیز در بشاگرد از این امتیاز بهره‌مند شدند.

همتی افزود: به منظور کاهش تردد دانش آموزان در مناطق سخت گذر بشاگرد، پارسال سه مدرسه شبانه روزی در این شهرستان افتتاح شد و امسال نیز سه مدرسه شبانه روزی دیگر در این شهرستان افتتاح می‌شود.

او گفت: پارسال همچنین ۲ هزار معلم حق التدریس بومی در استان مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.