مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از ساخت پمپ پوسته زدا با تلاش متخصصان داخلی و همگام با شعار سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به سیاست‌های کلان اشاره کرد و گفت: نام جهش تولید به عنوان شعار سال جدید، سبب روشن‌تر شدن مسیر صنعت داخلی و پیشرفت و اعتلای جامعه می‌شود.

او با اشاره به نقش صنعت فولاد کشور در رابطه با تامین مواد اولیه سایر صنایع در روز‌های سخت تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر اقتصاد کشور به خصوص صنعت نفت، بیان داشت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها شرکت تولید کننده ورق‌های API محیط ترش در خاورمیانه نقش خود را در خودکفایی کشور ایفا کرده و با همکاری بین بخشی موفق به تولید ورق‌های مورد نیاز جهت لوله سازی پروژه ملی گوره-جاسک شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: تولیدات خاص با توجه به تکنولوژی‌های متنوع بکار رفته در شرکت فولاد اکسین خوزستان و همت پرسنل جوان آن انجام شده و این مهم تنها با آماده به کاری مداوم تجهیزات خط تولید امکانپذیر بوده، ضمن اینکه در واحد نگهداری و تعمیرات تلاش می‌کنیم تا تجهیزات به طور مداوم مورد پایش قرار گرفته و سعی می‌گردد تا تمامی قطعات بومی سازی شوند.

این مقام مسئول، یکی از تجهیزات مهم و اصلی شرکت فولاد اکسین خوزستان را مجموعه سیستم پمپ‌های پوسته زدا (BOILER FEED PUMP HGC) عنوان کرد و افزود: این سیستم نقش اصلی در پوسته زدایی اولی و حین فرآیند تولید را دارد که در گذشته ساخت این پمپ تنها در اختیار سازنده اصلی پمپ شرکت KSB کشور آلمان بود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: روند بومی سازی قطعات این نوع پمپ‌ها طی سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌های داخلی برای ساخت قطعات تلاش کرده اند که هر بار به دلیل مختلفی نتیجه مطلوب به دست نیامد. با توجه به شرایط خاص کشور از نظر تحریم و حفظ شرایط مطلوب خط تولید، با تلاش و همت کارشناسان واحد نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد اکسین روند کار ساخت قطعات توسط سازنده‌های داخلی پیگیری و مجددا نقشه‌ها و متریال اصلی و مهندسی معکوس شده و مراحل ساخت قطعات آغاز شد.

او اظهار داشت:  سیستم مذکور با تامین متریال، برشکاری، سختکاری، تراشکاری، تنش زدایی، فرزکاری و سنگ زنی بومی سازی شد و پس از تست‌های اولیه و بازرسی در حین فرآیند ساخت تعدادی از قطعات ساخته و بر روی یک دستگاه پمپ در دست تعمیر مونتاژ شد و در محل نصب گردید.

به گفته ابراهیمی، پس از ۷ سال پمپ شماره ۲ سیستم پوسته زدا با فشار و دبی مطلوب در حال کار است، همچنین با دست یابی به دانش فنی ساخت قطعات و صرفه جویی اقتصادی ناشی از این مهم باعث شده در آینده نیز در شرایط تحریم‌ها شرکت در این زمینه بی نیاز گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.