نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دولت چین را به سانسور اطلاعات مرتبط با تحقیقات ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، دولت چین را به سانسور اطلاعات مرتبط با تحقیقات ویروس کووید-۱۹ متهم کرد و گفت واکنش دولت آمریکا در برابر شیوع کرونا ضعیف بوده است.

جو بایدن، نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در پیامی مدعی شد: همین اکنون که من در حال صحبت هستیم دولت چین اطلاعات مرتبط با تحقیقات ویروس کووید-۱۹ را سانسور می‌کند و با اقدام چین باعث می‌شود که تلاش‌های بقیه جهان برای شکست دادن ویروس کرونا با دشواری مواجه شود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم اقدامات کافی در برابر ویروس کرونا انجام نمی‌دهد. واقعیت آزاردهنده این است که دونالد ترامپ آمریکا را در برابر این بیماری همه گیر خطرناک به حال خود رها کرده است. وی هشدار‌های کارشناسان و متخصصان بهداشت و سلامت را نادیده می‌گیرد و در مقابل به سران چین اعتماد می‌کند. هم اکنون همه ما هزینه‌های این اقدامات ترامپ را پرداخت می‌کنیم.

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: فقط نگاه کنید که ما چگونه به این مرحله رسیده‌ایم. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و من به عنوان معاون اول وی بر اجرای برنامه‌ای نظارت می‌کردیم که نام آن «پیش بینی» بود. این برنامه به ما این امکان را می‌داد که در مراحل اولیه شیوع این نوع بیماری‌ها و یا ویروس‌ها در چین و یا مناطق دیگر جهان مطلع بشویم. دونالد ترامپ آن برنامه را حذف کرد. سازمان‌های ما حضور قدرتمندی در پکن داشتند تا در زمان ضروری هشدار‌های لازم را به ما اعلام کنند. دونالد ترامپ تعداد نیرو‌ها و پرسنل این سازمان‌ها را در چین حدود دو سوم کاهش داد.

وی گفت دولت آمریکا در برابر چین قاطعیت نشان نداد. حال نگاهی به سراسر این کشور بیندازید ما عواقب رویکرد دولت آمریکا را اکنون به صراحت می‌بینیم. زمانی که رئیس جمهور شوم نمایندگان سازمان‌ها و آژانس‌های آمریکایی را به چین بازخواهم گرداند و به جای آن که به پکن اعتماد بکنم تاکید خواهم کرد که باید چینی‌ها به تعهداتشان در خصوص بهداشت و سلامتی مردم آمریکا عمل کنند. من درخواست خواهم کرد که تحقیقاتی مستقل و بین المللی برای انجام تحقیقات درباره شیوع کووید-۱۹ و واکنش چین در برابر این ویروس انجام شود. به شما قول می‌دهم که همیشه از مردم آمریکا محافظت خواهم کرد. مسئولیتی بزرگ‌تر از این مسئله بر عهده رئیس جمهور نیست.

اخیرا دونالد ترامپ برای فرار از هجمه انتقادات از خود بخاطر ضعف عملکردش در مقابله با ویروس کرونا، چین را به پنهان کردن اطلاعات درباره ویروس کرونا متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
روزهایی که چین درگیر بود و شما خوشحال بودید که رقیب اقتصادی در حال ضرر است و به فکر نبودید چرا این حرفها را نمیزدید؟! چین زیان را پذیرفت، با قدرت و برنامه و جدی عمل کرد. کره و ژاپن هم همینطور، خطر را نزدیک دیدند و جدی گرفتند. ولی ترامپ همه چیز را پول میبیند و مشکل را به تمسخر گرفت و این شد نتیجه. حالا هم این دست و پا زدنهای همه شما بی فایده است.
آخرین اخبار