محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به بخشش عوارض محدوده های ترافیکی از سوی شهردار تهران گفت: در این مورد باید به دو موضوع اشاره شود که یکی از آنها تعداد سقف ورود به محدودههای ترافیکی است که نزدیک به ۱۰۳ هزار مجوز است که به تایید شورای ترافیک رسیده و مصوبه این نهاد است و شورای شهر تهران هیچ اختیاری در این زمینه ندارد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: آنچه که قانون به شورای شهر تهران این اختیار را داده موضوع عوارض اجرای طرح ترافیک در حلقه اول و دوم است و به همین دلیل اخذ آن یا بخشش عوارض ورود به طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد و شهردار تهران برای بخشش این میزان عوارض باید لایحه به شورای شهر تهران ارایه میکرد.
علیخانی ادامه داد: ما در شورای شهر تهران موافق برداشتن سقف وتردد و آزاد کردن ورود به محدودههای ترافیکی هستیم تا بار حمل و نقل عمومی کاهش پیدا کند، اما در بخش دوم (اخذ عوارض یا بخشش آن) صحبت ما این نیست که عوارض را ببخشید و یا اخذ کنید بلکه تنها خواسته ما این است مر قانون در این بخش اجرا شود.
بیشتر بخوانید: واکنش هاشمی به انتصاب مناف هاشمی به سمت معاونت شهرداری
او بیان کرد: بخشش عوارض در حیطه اختیار شورای شهر تهران است و اعضای شورای شهر تهران باید مصوبه اخذ یا بخشش آن را به شهرداری ابلاغ کند و برای رسیدن به این هدف اگر شهرداری تهران صلاح میبینید عوارض اخذ نشود و یا بخشیده شود باید لایحه آن را تنظیم و به شورای شهر تهران ارایه کند.
رئیس کمیسیون عمران وحمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا به صلاح است با توجه به افزایش بار ترافیک در پایتخت طرحهای ترافیکی ملغی شده در تهران مجدد اجرا شود یا خیر، گفت: به نظر من آزاد بودن تردد به محدودههای ترافیکی در این بازه زمانی بهتر از اجرای آن است، زیرا اجرای آن میتواند بار ترافیک را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند و ما در این ناوگان شاهد تراکم جمعیت باشیم.
علیخانی با تاکید بر این نکته که ضرر لغو اجرای طرحهای ترافیکی در پایتخت بیش از اجرای آن است تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی ما ظرفیت میزان تقاضای سفر را ندارد و در شیوه نامه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی پیشنهاد شد تا استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی اجباری شود و پیش بینی ما این است با اجرای این طرح بتوان تا ۸۰ درصد میزان شیوع ویروس کرونا در ناوگان حمل و نقل عمومی را کاهش داد.
انتهای پیام/