عضو کمیسیون ورزش گفت: باید خیلی سریع قوانین بین المللی فیفا را اجرا کنیم و دخالت‌های دولتی در فوتبال نداشته باشیم.

دولت در امور فوتبال دخالت نکند/ باید قوانین بین المللی فیفا را اجرا کنیممحمد جواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بررسی تغییرات اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: دخالت‌های دولت نهم و دهم در فدراسیون فوتبال بسیار زیاد شده بود و در همان بحبوحه جام جهانی که ما حضور داشتیم، آقای دادکان که رئیس فدراسیون فوتبال بودند برکنار شدند و فیفا حساسیت زیادی روی این موضوع داشت.

او افزود: غیردولتی بودن فدراسیون فوتبال و عدم دخالت دولت در فوتبال، خط قرمز فیفا و کمیته ملی المپیک است، شوخی با کشوری ندارند و به راحتی کشور‌ها را محروم می‌کنند.

جمالی ادامه داد: در آن دوره ما مدتی تعلیق شدیم، سپس هیئتی به ریاست صفایی فراهانی رئیس فدراسیون فوتبال آن دوره تشکیل شد که مسئول شدند این اساسنامه را منطبق با قوانین جهانی و فیفا تصحیح کنند.

عضو کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخباری که می‌رسد نشان دهنده این است که تغییرات بعدی در آن ایجاد شده است و در همین موضوع می‌بینیم که درباره دبیرکلی فدراسیون فوتبال خودمان، ایراداتی از طرف AFC وارد شد که البته با برخی رایزنی‌ها این موضوع حل شد.

او ادامه داد: مشکلی که داریم این است که برخی خیلی سریع موضوعات و مشکلات داخل را به AFC گزارش می‌دهند که حساسیت‌های آنان را نسبت به اتفاقات داخل ایران بیشتر می‌کند.

جمالی نوبندگانی گفت: فکر می‌کنم در خصوص رئیس فدراسیون هم این مشکل را داریم که متأسفانه آقای کفاشیان که چندین سال رئیس فدراسیون بودند، اکنون اعلام کردند که این اساسنامه تغییراتی داشته است که حتما AFC این موضوع را رصد می‌کند و من از این بابت احساس خطر می‌کنم، پس ما باید خیلی سریع قوانین بین المللی را رعایت کنیم و دخالت‌های دولتی نداشته باشیم.

او در پایان با اشاره به اتفاقات پیش آمده گفت: باید طوری عمل شود که ما در اوج شکوفایی فوتبالمان با تعلیق روبه‌رو نشویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار