با احتساب سود خرده فروشی، گوشت گرم گوساله به قیمت۶۰هزار تومان باید عرضه شود، اما قیمت تا ۱۱۰ هزار تومان هم می رسد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درستی نائب رئیس اتاق اصناف در برنامه گفت و گوی ۱۸.۳۰ شبکه خبر در خصوص وضعیت بازار اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان تصریح کرد: کالا‌های سبد خانوار و اقلام اساسی به وفور در بازار وجود دارد.

او ادامه داد: هم اکنون قیمت برنج هندی کیلویی ۸ هزار تومان، مرغ کیلویی ۱۲ هزار تومان، شکر بسته بندی یک کیلویی ۵ هزار و ۹۰۰ تومان و گوشت منجمد وارداتی برزیلی  کیلویی ۴۲ هزار تومان است.

او افزود: سازمان‌ها و میادین تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و افراد صنفی منتخب سه اتحادیه مسئول رساندن اقلام به دست مردم هستند.

نائب رئیس اتاق اصناف گفت: واحد‌های صنفی کم خطر باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مصرف کننده ها نیز با استفاده از خدمات اینترنتی کمتر بیرون بروند.

 

در ادامه کلامی مدیرکل دفتر تنظیم بازار وزارت صمت در ارتباط تلفنی گفت: تعدادی از صنوف در سراسر کشور از سوی اتحادیه اصناف انتخاب شده اند که  کالا با نرخ مصوب در اختیارشان قرار می‌دهیم. تعاونی مصرف کارمندان و فروشگاه‌های اتکا نیز در توزیع کالا سهم خواهند داشت.

اوافزود: با الحاق به فروش‌های اینترنتی فروشگاه‌ها می‌توانند کالا را به صورت اینترنتی نیز به دست مردم برسانند و فقط هزینه پیک اینترنتی به اقلام اضافه خواهد شد. با استفاده از شرکت پست و شرکت‌های حمل و نقل کالا سریعتر به مردم خواهد رسید.

کلامی درباره نظارت بر  تنظیم بازار و چرایی نوسان قیمت گوشت گفت: قیمت دام سبک و سنگین متفاوت است بعد از کشتار گوشت سبک بیشتر آن منجمد می‌شود.

او افزود:  فاصله قیمت از دام زنده تا  گوشت مصرفی در بازار معقول و منطقی است و تخلفی در این زمینه نصورت نمی گیرد.

در ادامه حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در ارتباط تلفنی گفت: در هر استان فروشگاه‌های توزیع مشخص می‌شود و هر استان در اخبار استانی نحوه توزیع تنظیم بازاری را اعلام می‌کند.

او افزود: توزیع ۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ هزار تن مرغ شروع شده و گوشت تنظیم بازاری منجمد گوساله به قیمت ۴۲ هزار تومان به دست مصرف کننده خواهد رسید. گوشت گرم نیز به وفور در بازار موجود است و کمبودی نداریم.

معروفان در ادامه گفت: در میادین دام و شهرداری قیمت به قیمت مشخص عرضه می‌شود. ۱۰ هزار تن گوشت داخلی گوساله و ۳ هزار تن گوشت گوسفند خریداری شده و به دست مصرف کننده خواهد رسید و برای نزدیک‌تر شدن تولید کننده و مصرف کننده دست دلالان کوتاه خواهد شد.

مقدسی رئیس انجمن دامداران در ارتباط تلفنی گفت:با توجه به قیمت ۲۵ هزار تومانی هر کیلو دام زنده با احتساب سود خرده فروشی گوشت گرم گوساله به قیمت ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان باید عرضه شود، اما دیده شده قیمت گوشت گرم تا ۱۱۰ هزار تومان هم می رسد و این به علت فاصله و گپی است که بین تولید تا مصرف است.

مقدسی افزود: آمادگی این را داریم که گوشت را بسته بندی کنیم و بدون واسطه به دست کارمندان و مصرف کنندگان برسانیم.

او ادامه داد: مشکل اصلی این است که دامدار گوشت را با کیلویی ۷ هزار تومان ضرر می‌فروشد و مصرف کننده نیز گران میخرند.

در ادامه برنامه رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در ارتباط تلفنی گفت: اگر متولیان امر دلالان و واسطه‌ها را توانستند حذف کردند و از مستقیم گوشت را از تولید کننده به مصرف کننده برسانند مشکل حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار