معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۵۰ گزارش کرونایی به سامانه سجام واصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدمحمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طی دو ماهه اخیر، تعداد ۵۲ گزارش کرونایی در سامانه سجام ثبت و مراتب جهت انجام اقدامات مقتضی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

او با بیان اینکه شهروندان نقشی اساسی در پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس منحوس کرونا دارند و باید مسئولان امر را در اجرای برنامه‌های ستاد مقابله با کرونا یاری نمایند افزود: شهروندان از طریق سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضاییه (سجام)، می‌توانند هر گونه تخلف و جرمی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود از طریق آدرس اینترنتی sajam.scpd.ir ثبت و جهت بررسی و رسیدگی متولیان امر، گزارش نمایند.

موسوی اضافه کرد: با تمهیدات صورت پذیرفته از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، گزارشات و شکایات شهروندان از عدم رعایت نکات بهداشتی مراکز، احتکار و توزیع ناعادلانه لوازم پیشگیری بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش از طریق این سامانه قابل انعکاس و پیگیری است.

او با بیان اینکه با ثبت نام در سامانه سجام همواره می‌توانید بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشید گفت: گرانفروشی، احتکار و تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز و هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی از مواردی است که شهروندان می‌توانند گزارش نمایند تا از سوی مراجع قانونی رسیدگی شود.

موسوی ادامه داد: برای رسیدگی دقیق و به هنگام، ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف و هر شناسه‌ای که سبب شناسایی سریع محل مورد نظر می‌شود در ابتدای گزارش درج و موضوع گزارش به صورت موردی و دقیق ذکر گردد و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی اجتناب شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار