معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: روزه‌داری روحیه افراد را برای مقابله با کرونا افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   حجت‌الاسلام مهدی توسلی با بیان اینکه ماه رمضان ماه دعا و نیایش است گفت: در این ماه با مضاعف شدن ثواب اعمال خیر در رمضان شاهد صحنه‌های زیبایی از احسان و نیکوکاری مردم روزه‌دار هستیم و امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این جلوه‌های بخشش و احسان نمود بیشتری خواهد داشت.

اوبا بیان اینکه یکی از ابعاد روزه‌داری گرسنگی و تشنگی است، افزود: در واقع با روزه‌داری سه وعده غذا به ۲ وعده تبدیل می‌شود و از آنجا که به دنبال ویروس کرونا برخی از افراد جامعه دچار آسیب شده‌اند می‌توان وعده دیگر را به افراد نیازمند بخشید که این روحیه انفاق را در ما تقویت می‌کند.

حجت‌الاسلام توسلی بیان داشت: با روحیه‌ای که در ماه رمضان ایجاد می‌شود و با برچیده شدن بساط غیبت، تهمت و افترا روحیه معنوی سیقل داده می‌شود و از بعد اجتماعی هم امیدواریم همان اتفاقی که با هدف کمک کردن به همنوع در کشور ما در حال انجام است، در جهان نیز روی دهد.

او عنوان کرد: کرونا یک بیماری جسمی است و می‌توان با آن مقابله کرد؛ اما بیماری روحی با چشم دیده نمی‌شود بنابراین با توسلات در ماه رمضان می‌توانیم بیماری‌های روحی را درمان کنیم و خود را به خداوند و اهل بیت (ع) نزدیک‌تر کنیم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.