به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های روز جهانی زمین پاک به صورت مجازی برای معلمان، دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از دوم اردیبهشت ماه و همزمان با هفته زمین پاک، با توجه به انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان اجرای برنامه‌های عملی و تجمع در محیط زیست در این روز امکان پذیر نیست و بیشتر برنامه‌ها از طریق رسانه‌های مجازی و مشارکت فردی انجام می‌شود.

او افزود: مسابقه هنری با موضوع مدیریت مصرف، کاهش و تفکیک تولید پسماندها، نشست خبری با اصحاب رسانه، آموزش مجازی از طریق رسانه‌های مجازی و درج شعار محیط زیستی مرتبط با روز زمین پاک در سربرگ نامه‌های اداری و تابلو‌های دیجیتالی محیط زیست استان از برنامه‌های این دستگاه در روز جهانی زمین پاک است.

احمدی بر لزوم توجه جدی به بحث پسماند‌ها در سطح استان تأکید و اضافه کرد: در شرایط موجود با توجه به شیوع ویروس کووید-۱۹ پسماند‌ها خطرناک‌تر از همیشه هستند و این دستگاه با جدیت بیشتر بر رعایت دفن اصولی و بهداشتی پسماند‌ها توسط دستگاه‌های متولی کنترل و نظارت دارد.

او با اشاره به موضوعات مطرح شده امسال در روز زمین پاک گفت: شرایط به وجود آمده در پی شیوع این ویروس خطرناک، اهمیت توجه به مسئولیت اجتماعی و مشارکت همگانی، آموزش و فرهنگ سازی در زمینه‌های کاهش تولید پسماند، حفظ محیط زیست و تفکیک از مبدأ پسماند‌های خانگی را بیشتر می‌کند.

احمدی در پایان به مشارکت بیشتر مردم و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی در حفاظت از زمین و محیط زیست تأکید و اضافه کرد: نه تنها در این روز بلکه در تمامی روز‌های سال به وظایف خود در حفظ این موهبت الهی تلاش کرده و فرهنگ حفظ محیط زیست را در تمامی اقشار جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار