رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: ۲۶ مورد تخلف شکار و صید غیرمجاز طی سال گذشته در دامغان رخ داد و ۳۳ نفر در این راستا دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی آذرپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان گفت: با تلاش و حفاظت شبانه‌روزی محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در سال ۹۸، این تعداد شکارچی غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.

او افزود: علت دستگیری شکارچیان غیرمجاز، اقدام به شکار در مناطق ممنوعه، شکار غیرمجاز، حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز بوده است.

آذرپور بیان کرد: ۱۵ قبضه سلاح گلوله و ساچمه زنی مجاز و غیر مجاز، لاشه ۶ راس قوچ و میش وحشی، حدود ۳۰ قطعه از انواع پرندگان وحشی و همچنین مقادیر زیادی مهمات و ادوات دیگر از این افراد کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دامغان تصریح کرد: از ۳۳ نفر شکارچی دستگیر شده، هشت نفر در مراجع قضایی شهرستان محکوم، یک نفر برائت و بقیه پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

او به فعالیت‌های محیط زیست انسانی شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در پایش واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرستان توسط کارشناسان، برای ۳۴ واحد صنعتی که منجر به آلودگی محیط زیست شدند اخطاریه زیست محیطی صادر شده است.

منطقه سفید کوه آرسک و تالو شیربند دامغان از جمله مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع است که زیستگاه پلنگ، آهو، قوچ، میش، کل و بز است.

همشهریان می‌توانند به محض مشاهده افراد مشکوک و یا شنیدن صدای تیر در مناطق حیات وحش مراتب را بلافاصله به یگان محیط زیست اطلاع دهند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.