روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در پایگاه اینترنتی خود به نقل از رئیس جامعه جانورشناسی لندن از کوتاهی دولت‌ها در قبال بحران جهانی کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت،  «دومینیک جرمی» رئیس جامعه جانورشناسی لندن ضمن انتقاد شدید از آمادگی پایین جهان برای مقابله با ویروس کرونا، گفت بحران جهانی شیوع کرونا قابل پیش‌بینی و قابل پیشگیری بود.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی افزود: دومینیک جرمی معتقد است دولت‌ها در آغاز شیوع ویروس کرونا در برخی زمینه‌ها ازجمله تجارت حیوانات وحشی و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، بسیار کوتاهی کردند.

وی تاکید کرد در کنار احساس ناباوری، نگرانی و اندوه، شیوع گسترده بیماری کووید-۱۹ من را خشمگین و مایوس ساخته است. یاس از این جهت که این همه‌گیری که اکنون با آن دست به گریبانیم، قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود.

وی این سخنان صریح و بی‌پرده را درحالی بیان کرد که خشم مردم از ناتوانی دولت‌ها در زمینه ایجاد آمادگی مناسب برای مقابله با این بیماری که تاکنون جان بیش از هزاران نفر را در سراسر جهان گرفته، افزایش یافته است.

جرمی افزود: چندین دهه است که استفاده بی‌رویه انسان از حیات وحش، ما را در معرض خطر روز افزون مواجهه با چنین اتفاقاتی قرار داده است و برخلاف ادعای برخی سران جهان مبنی بر اینکه این همه گیری قابل پیش‌بینی نبود، باید بگویم آگاهی به بروز این اتفاق رازی بزرگ نبود. واقعیت این است که ما می‌دانستیم این اتفاق روی خواهد داد.

جرمی به منظور به حداقل رساندن خطر همه‌گیری‌های آینده، از جامعه بین‌المللی خواست بر وضع قوانین بهتر درباره بازار‌های فروش حیوانات مانند بازار ووهان که مرکز شیوع این همه‌گیری شناخته می‌شود، تمرکز کنند و به مبارزه‌ای جدی با تجارت غیرقانونی حیات وحش بپردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار