فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه) از توزیع صد هزار بسته غذایی با کیفیت مناسب در سراسر استان اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار فدا فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه) گفت: هزار بسته غذایی با کیفیت مناسب در سراسر استان اصفهان توزیع شده است که ۵۰ هزار از این تعداد با حمایت همه دستگاه‌ها و اتاق اصناف و ۵۰ هزار بسته غذایی توسط مجموعه بسیج در سراسر استان تهیه و توزیع شده است.

او گفت: بانک اطلاعاتی با مشارکت کمیته امداد، خیریه‌های محلی، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل و ... تهیه شده و ۲۵۰ هزار خانواده نیازمند شناسایی شده‌اند که بخشی از آنان به واسطه شرایط کنونی، نیازمند شدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه)  ادامه داد: استان اصفهان با اشاره به همکاری خوب صداوسیما و مردم در اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه تصریح کرد: اصناف و مردمی که خود دچار مشکل بودند در اجرای این طرح تلاش کردند و به هر نوعی که توانستند کمک کردند.

او  با بیان اینکه تلاش می‌کنیم با هماهنگی با خیریه‌ها، کمک‌ها به صورت مساوی توزیع شود، یادآور شد: شماره حسابی برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام شود تا بتوانیم حمایت‌ها از خانواده‌ها ادامه یابد.

تشکیل سریع قرارگاه رزمایش مواسات مؤمنانه در اصفهان

 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در این جلسه با اشاره به تشکیل فوری قرارگاه رزمایش مواسات مؤمنانه در استان اصفهان اظهار داشت: مقام معظم رهبری در نیمه شعبان اشاره به موضوع مواسات داشتند به همین دلیل قرارگاه آن در استان اصفهان تشکیل شد، بسیج نیز قرارگاه رزمایش کمک مؤمنانه را راه اندازی کرد که لازم بود بنا بر نظر امام جمعه اصفهان این دو تجمیع شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان افزود: ما در این طرح به دنبال کسانی نیستیم که تحت پوشش ارگان‌ها قرار دارند بلکه خانواده‌های آبرومندی وجود دارند که به واسطه شرایط فعلی نیازمند شدند و لطمه اقتصادی دیده‌اند که لازم است حمایت شوند.

او گفت: رسول خدا (صلی‌الله علیه و آله) فرمودند سرآمد کار‌ها سه چیز است؛ انصاف با مردم، مواسات با برادران دینی، همواره به یاد خدا بودن و امام علی (علیه‌السلام) میزان دین را به دو چیز می‌دانند یکی انصاف داشتن و دیگری مواسات به برادران دینی.
 


الگوگیری شبکه‌های تلویزیونی استانی از برنامه توسل خانگی شبکه اصفهان

 
مدیر کل صداوسیمای مرکز اصفهان با بیان اینکه بیشترین خبر‌ها از استان اصفهان در شبکه‌های سراسری پخش شده است، اظهار داشت: در تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای و انعکاس اخبار باید کرامت انسانی رعایت شود.

بهرام عبدالحسینی افزود: لازم است تا شماره حساب واحدی برای دریافت کمک‌های مردمی انعکاس داده شود؛ همچنین صداوسیمای مرکز اصفهان توانسته است برنامه توسل خانگی و احیای نیمه شعبان به عنوان الگو به سایر استان‌ها معرفی کند.
 

فعالیت ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان اصفهان

کریم زارع سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با بسیج و سپاه بیان کرد: ساختاری از ۲ سال پیش در محلات با محوریت مساجد شکل گرفته است تا در قالب مراکز نیکوکاری برخی از نیازمندان تحت پوشش قرار بگیرند، این مراکز متشکل از معتمدان محلی است و تا کنون ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان اصفهان راه اندازی شده است که با آزادی عمل در حال فعالیت هستند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.