سلیمان پور گفت:۹ هزار متقاضی در قم برای دریافت بیمه بیکاری نام نویسی و سه هزار و ۵۰۰ تن هم درخواست بیمه بیکاری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بیژن سلیمان پور،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم عصر دوشنبه در سی و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم با اشاره به وجود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تَن متقاضی دریافت بیمه بیکاری در استان به دلیل شیوع کرونا گفت: از این تعداد ۹ هزار تَن برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند و سه هزار و ۵۰۰ تَن نیز درخواست بیمه بیکاری دارند که امکان ثبت آن‌ها در سامانه مربوطه وجود ندارد.

او افزود:از این تعداد ۵۰ درصد مربوط به واحد‌های خدماتی از قبیل هتل ها، رستوران ها، مراکز اقامتی، تفریحی، استخر‌ها و مجتمع‌های بین راهی است.

سلیمان پور  ۲۰ درصد را هم متعلق به کارگران واحد‌های تولیدی و صنعتی ذکر کرد، و گفت: ۳۰ درصد باقی مانده نیز شامل افرادی است که مشمول قانون کار و دریافت بیمه کاری نیستند، که رانندگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، مینی بوس و کارگران ساختمانی از جمله آن هستند.

معاون استاندار قم کمک‌های حمایت‌های دولتی در خصوص عوارض ناشی از شیوع کرونا را مورد توجه قرار داد، و افزود: برای ۲۳۵ هزار و ۸۲۳ خانوار یارانه بگیر در قم، به منظور دریافت وام ۱۰ میلیون ریالی با نرخ سود چهار درصد پیامکی ارسال شده که طی ۳۶ قسط از محل یارانه آن‌ها بازپرداخت می‌شود.

سلیمان پور ادامه داد: دولت ۵۰ هزار میلیارد ریال برای بیمه بیکاری افرادی که به دلیل شیوع کرونا به صورت موقت و از اول اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ کار خود را از دست دادند اختصاص داده، ولی سهم قم و سایر استان ها، به عبارتی برُش استانی این هدف هنوز مشخص و ابلاغ نشده است.

معاون استاندار قم اضافه کرد: ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ۱۲ درصدی از دولت به دستگاه‌های اجرایی جهت پرداخت به زیر مجموعه‌های آسیب دیده ناشی از کرونا تخصیص پیدا می‌کند، که منتظر شیوه نامه اجرایی آن هستیم.

او گفت: برای سه میلیون تَن شامل یک هزار و ۲۰۰ خانوار که فاقد درآمد ثابت بوده و تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) نیستند، مبلغی بین ۲ تا پنج میلیون ریال اختصاص یافته که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به حساب آن‌ها واریز شده و شهروندان قمی نیز از این هدیه دولت بهره‌مند شدند.

سلیمان پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قم از نظر میهمان پذیری و زائر پذیری جز استان‌های مورد توجه بسیاری از گردشگران و زائران خارجی است، گفت: بعد از شیوع کرونا چالش‌هایی برای گردشگری استان ایجاد شده، ولی اقدام‌های خوبی در زمینه سامان دهی همه اتباع خارجی صورت گرفت، و برغم سوار شدن دشمن بر موج تخریب وجهه قم و به تبع آن نظام اسلامی، همه این توطئه‌ها خنثی شد.

معاون استاندار قم بیان کرد: در حال حاضر از حیث اتباع خارجی هیچ گونه مشکلی نداشته، و حتی ورود اتباع افغانستان را نیز نداریم.

او افزود: اتباع افغانستانی مجاز تحت پوشش غربالگری قرار می‌گیرند، و آن‌هایی که غیرمجاز هستند، نیز جهت انتقال به کشور خود از سوی  نیروی انتظامی به مرز انتقال پیدا می‌کنند.

سلیمان پور همچنین با اشاره به تشکیل جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر قم به منظور پیگیری موضوع سامان دهی، جمع آوری و درمان معتادان متجاهر بیان کرد: تصمیم‌های خیلی خوبی گرفته شد و بر اساس آن پیش بینی می‌شود، طی روز‌های آینده این معضل به بهترین شکل ممکن مدیریت شود. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
برادر من کارگر ساختمانی و فصلی است که از اول اسفند ماه تاکنون بیکار شده و هیچ کمکی هم از هیچ نهادی دریافت نکرده است زندگی بسیار سختی دارد
آخرین اخبار