استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معتادان متجاهر با توجه به شیوع ویروس کرونا باید از سطح معابر شهر‌ها جمع‌آوری شوند چرا که این افراد منشا فساد رفتاری و فساد منظر در شهر‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،احمدعلی موهبتی روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با توجه به شیوع ویروس کرونا جمع آوری معتادین متجاهر از سطح خیابان‌ها به عنوان افرادی که هیچ گونه ضوابط بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و عامل انتقال این ویروس هستند تاکید کرد.

او با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم تمهید مکانی جدید برای افرادی که جمع آوری می‌شوند به جهت عدم اختلاط با معتادین که در مراکز اقامتی ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند، بر در اختیار گذاشتن همه امکانات مورد نیاز جهت راه اندازی مکانی برای جمع‌آوری، غربالگری و مراقبت و درمان بیماران و معتادین متجاهر تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مکان‌هایی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دارد و بلا استفاده هستند شناسایی شود و در اختیار ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

وی ادامه داد: تیمی متشکل از بهزیستی، علوم پزشکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر اعضا برای راه‌اندازی امکانات و ارائه خدمات جهت جمع‌آوری و نگهداری معتادین متجاهر تشکیل شود.

موهبتی تصریح کرد: برای تامین نیرو نیز از دستگاه‌های عضو ستاد و همچنین داوطلبان هلال احمر استفاده شود.

او تصریح کرد: همدلی بسیار خوبی بین اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد و این ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمام طرح‌هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر ارائه شده توسط ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور تامین اعتبار شده است.

او اظهارداشت: برنامه ریزی برای دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به سیستان و بلوچستان در هفته مبارزه با مواد مخدر باید انجام شود و شاهد اقدامات اثرگذار دیگری نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان باشیم.

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار