۵۶۵ بهورز در خانه‌های بهداشت چهارمحال و بختیاری در مراقبت و کنترل کرونا و غربالگری کووید ۱۹ مشارکت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، به فعالیت ۵۶۵ بهورز در ۳۰۷ باب خانه بهداشت استان اشاره کرد و گفت: بهورزان در مراقبت و کنترل کرونا ویروس و غربالگری کووید ۱۹ در استان مشارکت فعال داشتند.

او افزود: از زمان راه اندازی نظام شبکه سلامت در کشور بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم جبهه سلامت نقش عظیمی در شناسایی و بیماریابی و خصوصاً پیشگیری از بیماری‌های واگیر وغیر واگیر ایفا می‌کنند.

جزایری اضافه کرد: اینکه بار بیماری‌های عفونی و واگیردار کاهش پیدا کرده است به دلیل وجود خانه‌های بهداشت روستایی و دسترسی نقاط مختلف استان به ویژه مردم مناطق محروم به خدمات سلامت و بهداشت بوده است.

او ادامه داد: اگر کار بیماریابی در موعد زمانی مناسب و اسرع وقت صورت نگیرد سیر بیماری پیشرونده و طولانی خواهد شد که از جمله تبعات آن بیمار شدن تعداد بیشتری از مردم و افزایش میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر خواهد بود.

جزایری گفت: سیستم نظام سلامت کشور با دسترسی مردم روستا از طریق خانه‌های بهداشت و نیرو‌های خدوم بهورز همچنان که در مهار سایر بیماری‌ها موفق عمل کرده است به یاری و مدد الهی و با همت تمام خادمان سلامت کرونا را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.