به گزارش
گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از
زنجان،
محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ بیش ازیک میلیارد و ۷۷۰میلیون ریال مساعدت مالی و معیشتی در قالب کمک مالی و ازطریق میز خدمت دراسفند و فروردین ماه و بیش از ۷میلیارد ریال نیز در سال ۹۸به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.
او با بیان اینکه ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان از حوزه توانبخشی و ۳۰ درصد از دیگر حوزهها متقاضی دریافت خدمات بودند، افزود: کل مراجعین به میز خدمت بهزیستی استان زنجان در اسفند ۹۸ بالغ بر۷۲۰نفر بوده که بالغ بر۹۵درصد موارد جهت دریافت مساعدت مالی مراجعه نموده اند که بیش از ۹۵میلیون تومان دراسفند ماه و در شهرزنجان مساعدت به این گروه انجام شده است.
محمدی عنوان کرد: ضمنا مشاوره و راهنمایی تلفنی به صورت غیر حضوری جهت افراد متقاضی فرزند خواندگی، نحوه انتقال پرونده، قطع و برقراری مستمری از اقدامات دیگر میز خدمت بهزیستی در این دو ماه بوده است.
او با بیان اینکه گروههای هدف بهزیستی افرادی هستند با ویژگی خاص معلولیت، شرایط اجتماعی نامناسب، بیماری و ... در سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری نیازمند خدمترسانی هستند، خاطر نشان کرد: بسیاری از مددجویان هنوز نمیدانند که چگونه مشکلات خود را از طریق بهزیستی پیگیری کنند و میز خدمت میتواند یاریرسان این جامعه هدف باشد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خدمات بهزیستی بصورت الکترونیک و از طریق سایت و سامانه ارمغان انجام میپذیرد، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه غالبا جامعه هدف بهزیستی، قادر به استفاده از خدمات الکترونیک نبوده و از طرفی عدهای از متقاضیان دریافت خدمت از سازمان به دلیل معلولیت (کم توانان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، نابینایان، ناشنوایان) نمیتوانند از خدمات به صورت الکترونیکی استفاده نمایند کلیه خدمات اعم از الکترونیکی و غیر الکترونیکی به صورت جامع در میز خدمت نیز ارائه میشود.
مدیر کل بهزیستی با تاکید بر رعایت موارد ایمنی و بهداشتی در محیط کار گفت: میز خدمت در راستای عینیت بخشیدن به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع شکل گرفته است و میتواند نقطه عطفی در جهت تسهیل در خدمترسانی شایسته به شهروندان باشد.
انتهای پیام/ن