با توجه به شیوع ویروس کرونا طرح نظارت ویژه برکالا‌های اساسی در ماه مبارک رمضان توسط استاندارد فارس آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مواد غذایی به ویژه اقلام لبنی، پروتئینی، برنج، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در استان فارس اجرا می‌شود.

او افزود: در قالب این طرح نظارت بر قنادی‌ها که مصرف کننده عمده شکر و روغن و همچنین آرد هستند صورت خواهد گرفت.

رهنما ادامه داد: در راستای اجرای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد در جهت صیانت از حقوق مصرف کنندگان به دنبال نظارت مستمر بر بازار و توجه ویژه به موضوع نظارت برتوزیع کالا‌های مشمول استاندارد و پرتقاضای این ماه مبارک، بازرسی‌ها در این ماه تشدید می‌شود.

مدیر کل استاندارد فارس گفت: تمامی مواد اولیه زولبیا و بامیه اعم از شکر، روغن، آرد و همچنین جعبه مقوایی آن مشمول استاندارد اجباری هستند و بازرسان اداره استاندارد باحضور در قنادی‌ها، بر مصرف این اقلام نظارت نموده تا جعبه‌های مقوایی تهیه شده از مواد ضایعاتی مورد استفاده قرار نگیرد و یا زولبیا و بامیه در روغن‌های سیاه پخت نشود.

او تصریح کرد: تمامی شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طریق شماره تلفن‌های ۱۵۱۷ و ۳۶۲۹۰۹۰۶ به این اداره کل منعکس کنند تا بازرسان این اداره کل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار