مدیرکل عشایری استان استان کرمان با تلاش و همکاری حوزه راهداری یکهزار کیلومتر از راه‌های روستایی تخریب شده بر اثر سیل و سیلاب اخیر در شرق این استان بخصوص منطقه ریگان اصلاح و بازسازی شد.

۱۰۰۰ کیلومتر راه عشایری خسارت دیده از سیل در شرق کرمان بازسازی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رضا نیکزاد شب گذشته در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از را‌های خسارت دیده از سیل این شهرستان افزود: گرچه بارش رحمت الهی طی هفته‌های اخیر تاثیر مطلوبی بر مراتع به لحاظ افزایش علوفه و تولیدات و فراورد‌های دامی داشته، ولی موجب خسارت زیادی به راه‌های عشایری شده است.

او اظهار داشت: بارش بی وفقه و شدید باران خسارات زیادی به راه‌های اصلی و فرعی مناطق عشایری وارد ساخته که کار بازسازی و اصلاح راه‌ها از ۲۰روز قبل در مناطق روستایی و عشایری شرق استان آغاز شده است.

مدیرکل عشایری استان عنوان کرد: تاکنون ۳۰درصد از راه‌های عشایری ریگان بازسازی شده اند که با اعزام یک دستگاه بولدوزر دیگر مابقی راه‌ها تا قبل از کوچ عشایر بازسازی و بازگشایی خواهند شد.

نیکزاد وسعت زیاد و پراکندگی جمعیت عشایر ریگان را از دلایل تاخیر بازگشایی راه‌های عشایری برشمرد و تصریح کرد: به زودی کار بازگشایی، اصلاح را‌های عشایری ریگان به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل عشایری استان کرمان در خصوص وضعیت کرونا در این مناطق از استان بیان داشت: خوشبختانه تاکنون موردی از ویروس کرونا در بین عشایر شمال استان مشاهده نشده است.

نیکزاد اضافه کرد: همکاری خوب عشایر با شبکه بهداشت، اداره کل عشایری، معتمدین و تشکل‌ها باعث شده تا موردی از ویروس کرونا در این مناطق مشاهده نشود.

او همچنین از زحمات حوزه راهداری، هلال احمر و گروه‌های جهادی در امداد رسانی به عشایر قدردانی کرد.

بیشترین عشایر شرق استان با جمعیت ۲هزار و ۵۰۰خانوار در ریگان وجود دارد.

ریگان در ۲۸۵کیلومتری شرق کرمان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار