با اتمام ثبت نام از متقاضیان مسکن ملی، حالا زمزمه‌های تحویل اولین واحد‌های این طرح به متقاضیان شنیده می‌شود.

برنامه ای برای دور سوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن نداریمبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاید یک سالی می شود که نام مسکن ملی دیگر تبدیل به یک برند دولتی برای ساخت مسکن شده است، این برند تقریبا تا پایان فروردین قشر عظیمی از مردم را درگیر ثبت نام برای این طرح کرد. دولت با اعلام آمادگی برای ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه، قصد انصباط بخشیدن به خرید و فروش مسکن و همچنین کاهش مستاجران در کشور را داشت.

اولین واحدهای مسکن ملی کِی به متقاضیان تحویل داده می شود؟

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه اولین مرحله از واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در خردادماه و تیرماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود، گفت: هنوز آمار‌های ساخت واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن به صورت کامل در استان‌های مختلف جمع بندی نشده و با توجه به آن که این پروژه‌ها در شهر‌ها پیشرفت‌های مختلفی دارند بنابراین هنوز به آمار دقیقی برای تحویل این واحد‌ها نرسیده‌ایم.

 ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  در  طرح اقدام ملی مسکن

او درباره آخرین وضعیت ثبت نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۴۰ هزار نفر در مرحله اول و یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر هم در مرحله دوم ثبت نام کردند.

او ادامه داد: پالایش و غربالگری متقاضیان در مرحله اول به اتمام رسیده و ما در حال پالایش و بررسی مدارک متقاضیانی هستیم که در مرحله دوم ثبت نام کردند و البته عده‌ای هم در مرحله اول اعتراض داشتند که در حال بررسی و ثبت اعتراض این افراد هم هستیم.

محمود زاده با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۲۶۰ هزار متقاضی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند اظهار کرد: مدارک این متقاضیان در سامانه بارگذاری شده و ما در حال پالایش آن‌ها هستیم که تا پایان اردیبهشت ماه نتیجه پالایش این ۵۰۰ هزار نفر هم اعلام می شود.

ثبت نام ۸۰۰ هزار نفر در مرحله دوم طرح  اقدام ملی مسکن از طریق پیامک

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: ۸۰۰ هزار نفر از طریق ارسال پیامک در این مرحله ثبت نام کردند که با توجه به شرایط کنونی کشور در آن دوره به جهت جلوگیری از خروج مردم از منازل خود این طرح راه اندازی شد و با توجه به آن که ما از این ۵۰۰ هزار نفر تنها یک کد ملی داریم بنابراین از طریق فراخوان به متقاضیان زمان‌باز بارگذاری اطلاعات را اعلام می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: سوداگران به مسکن ملی هم رحم نکردند!


محمود زاده تصریح کرد: تعهدی که ما برای طرح اقدام ملی مسکن اعلام کرده ایم، ۴۰۰ هزار واحد بوده که با تامین زمین توانستیم متقاضیان این طرح را ثبت نام کنیم، اما با توجه به آنکه در سال جهش تولید به سر می‌بریم استراتژی جدیدی برای حوزه مسکن در نظر گرفته ایم تا از طریق آن بتوانیم تولید مسکن را به صورت مستمر ادامه دهیم.

او یادآور شد: تولید مسکن به صورت مستمر نیازمند فراهم کردن بستر‌های مختلف بوده که طرح‌های آن در هیئت دولت مطرح شده و با توجه به آن که در سال جهش تولید هستیم بنابراین با استفاده از ظرفیت‌های نهفته که در بخش خصوصی وجود دارد در جهت تولید مستمر مسکن حرکت خواهیم کرد.

آیا مسکن ملی به روزگار مسکن مهر دچار می شود؟

 ایرج رهبر دبیر کانون سراسری انبوه سازان  استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا حساس و با رکود مواجه شده است، گفت: کرونا در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور تاثیر منفی گذاشته است و با توجه به آن که حجم بزرگی از  اقتصاد کشور را ساخت و ساز  مسکن تشکیل می دهد بنابراین به نظر می رسد که این بازار هم تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در آینده با نوساناتی رو به رو خواهد بود.

او ادامه داد:  مشکلات مسکن در کشور به هیچ عنوان برطرف نمی‌شود اما باید این موضوع را هم در نظر گرفت که بسیاری از متقاضیان شاید توان خرید و یا فروش خانه خود را به دلیل آنکه بسیاری از اقدامات به صورت زنجیر وار به یکدیگر متصل هستند از دست داده باشند.

رهبر تصریح کرد: فعالیت بخش زیادی از اقدامات و فعالیت ها به صورت زنجیره  به یکدیگر متصل بوده و ممکن است در این شرایط اقتصادی کشور، هنوز فعالیت  این بخش ها به راه نیفتاده باشد بنابراین نمی توان آینده روشنی را برای بازار مسکن بعد از ویروس کرونا ترسیم کرد.

رهبر با اشاره به اینکه ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در این شرایط جوابگوی بازار مسکن نیست، افزود:  البته با توجه به آنکه وزارت راه و شهرسازی تعداد متقاضیان را در این حوزه محدود نکرده است  که این خود می تواند در اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن موثر باشد.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد:  با توجه به آن که به صورت مرحله ای متقاضیان هزینه‌های خود را واریز می کنند بنابراین این طرح در آینده با مشکل مسکن مهر و کمبود واحدها مواجه نخواهد شد چراکه  در این دوره متقاضیان خود می توانند واحد مسکونی خود را انتخاب کنند.

براساس این گزارش تعدادی از متقاضیانی که در این طرح ثبت نام کرده بودند هم اکنون با مشکلات  بسیاری زیادی رو به رو شده اند. 

معترضان به حذف از دور اول چه کنند؟

رسولی یکی از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن  ثبت نام کرده ام اما  متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا هیچ  کد رهگیری  مبنی بر تایید اطلاعات و یا تکمیل مدارک برای ما ارسال نشده است.

همچنین یکی دیگر از متقاضیانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده بود هم گفت: در مرحله اول و در آبان ماه ثبت نام کردیم اما متاسفانه در همان دوره مدارک من تایید نشد و ما اعتراض کردیم ولی بعد از گذشت چندین ماه اقدامی در این خصوص نشده و تکلیف ما را برای تایید و یا رد اعتراض مشخص نمی کنند.

گفتنی است چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی  در برنامه نگاه یک درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در کشور،  گفت: هدف گذاری ما این است که ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن را تا پایان سال به سرانجام برسانیم،  تمامی تسهیلات و متقاضیان شناسایی شده و غربالگری ها در حال انجام است و در صورتی که متقاضیان ۵ شرط را داشته باشند می توانند در این طرح صاحب مسکن شوند.

اسلامی  درباره  شرط های  اصلی طرح اقدام ملی مسکن که در نظر گرفته شده است گفت:  نخستین آن این است که از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشند که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، شرط دوم این است که از ابتدای انقلاب از هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین و واحد مسکونی دولتی و هم چنین تسهیلات یارانه‌دار استفاده نکرده باشند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرط سوم تاهل و سرپرست خانواده بودن و شرط چهارم این است که حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا داشته باشند.
 
او یادآور شد: در مرحله دوم بیش از یک میلیون نفر ثبت نام کردند و در مرحله اول هم حدود ۵۰ درصد از متقاضیان ثبت نام کرده به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند . درصورتی که ریزش در مرحله دوم هم بیشتر شود تا ظرفیت‌های جدید ایجاد شود احتمال است ثبت نام در مرحله سوم هم ایجاد شود.
 
وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد:  تسهیلاتی که برای این طرح در نظر گرفته شده ۱۸ درصد است و با تعدادی از بانک ها جهت پرداخت تسهیلات رایزنی های انجام شده و حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی در این حوزه در نظر گرفته شده است.
 
گفتنی است طرح اقدام ملی مسکن یکی از مهم ترین طرح های کشور به شمار می رود که  طبق وعده ای که وزیر راه وشهرسازی چند روز پیش داده بود  مقرر شده این طرح تا پایان  خرداد و تیرماه امسال به بهره برداری برسد.

اما به نظر می رسد با  توجه به شرایط  اقتصادی کشور و همچنین  متوقف شدن بسیاری از فعالیت و کارگاه های ساختمانی بسیاری از کارشناسان اعلام می کنند که بعید است اجرای این طرح به مرحله  افتتاح و بهره برداری آن هم  تا دو ماه آینده برسد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
بابا چ وضعشه من یه ساله پولو واریز کردم به بدبختی پولو جور کردم مستاجرم قرآنی پول قرض کردم واریزشو کردم این همه زمین توشه مون وله یه ساله نتونستن زمین بدن چرا پس پولو گرفتن وقتی زمین نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی محمدشاهی مقدم
۲۲:۰۳ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
به مامستضعفان هیچگونه خانه ای نه داده اند نه میدهند. اگه دادند...به من مستضعف بایدبدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خانه برای پولداران است نه ما فقیران
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۵۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
با سلام بنده پول ریختم یک ساله برای گلبهار ولی هیج خبری نیستند و راهنمایی کنید س
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۳۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
با سلام بنده مستأجران با پنج فرزند تا برج 2نزدیک60میلیون دادم کی تحویل می دهند راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام . حدود ۱۱ ماه پیش تکمیل مدارک و ثبت نام انجام دادیم و مبلغ رو هم واریز کردیم . سامانه محل پروژه رو هم مشخص کرده ولی هیچ عملیاتی تا بحال انجام ندادن . کلی پول از مردم گرفتن و هیچ ....
میخاد به کجا برسه . از کجا باید پیگیر شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام مسکن ملی هم مثل مسکن مهر برای پولداراهست که 2تا 3تا خونه خریدن با این درآمد کم ما خونه دار نمی شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
من الان یک ساله چهل تومن واریز کردم و خبری نیس
Iran (Islamic Republic of)
خاتونی
۰۱:۳۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
سلام.ماهم ۴۰ تومن واریز کردیم. خبری نیس فعلا، توروخدا بگین مال ارومیه کجاساخته میشه، تحویلشون کی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا چرا این دولت ومسئولین مربوطه هیج به فکرقشر ضعیف جامعه که کمترین پس اندازشون به عنوان رهن دست صاحب صاحبخونه هست از کجا بیارن هر چندماه ۴۰میلیون واریز کنن مگه خودشون نمیدون که کل دریافتی یه کارگر حد اقل بگیر در سال میشه ۳۰۰ میلیون یعنی این اگه بخواد پول کامل واریز کنه ۸ ماه باید هیچی نخوره نپوشه ومریض نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
کی تحویل میدید خونه ها رو ما همین ۴۰ تومن ر و داشتیم الان دیگه رهن نداریم خواهرش رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۰:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
سلام من ۴۰تومنو واریز کردم با یه ۷تومن ولی هنوز پیامکی دریافت نکردم .دوستان راهنمایی کنید واسه شما اومده
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۲:۲۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
سلام ،دوستـان ڪسی میدونه متراژ خونه ها چقدر هستش و ڪی تحـویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضای
۲۳:۲۷ ۰۱ آبان ۱۳۹۹
باسلام بااین نرخی که مسوولین گذاشتن قشرضعیف چطورصاحب خونه شه من اگر40تومن داشتم خودروپرایدمیخریدم که الان پولم بشه 120تومن نه اینکه مستاجرباشیم بیام مسکن ملی بنویسم اخه 300میلیون قشرضعیف ازکجا بیارررررره یکی به ماجواب بده بعدا هم معلوم نیست تاکی تحویل بدهند خونه رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
باسلام آورده های مسکن ملی خیلی زیاد ماتوان پرداخت آن را نداریم این چطورطرحیه که به فکراقشارضعیف نیستن مسئولین فکری بکنند که ما دویست میلیون داشتیم خونه می خریدیم نیازنبوددولت پول بگیره اینابه فکرمردم نیستن می‌خوان کسری بودجه روازمابگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
با سلام من ۶۰ تومن واریز کردم کجا هست این مسکن هر کی یه چیز کوچیک که میگیره میره نگاه میکنه اون وقت ما نمی دونیم کجا هست ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
میثم خسروی
۱۰:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
باسلام به خداپول ندارم دوروز دیگه وقت دارم توروخداکمکم کنیدهرروزبازنم بحث دارم سراین این که پول نداریم ۲۰ میلیون پول دارم دست ساحب خونست
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۸:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
باسلام برای منم پیامک امروز اومد برای واریزپول نمیدونم واریزکنم یانه نه قراردادی نه فیش هست نه زمین مشخص هست کجاست نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
نعمت الله امانی
۱۴:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
با سلام من هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کردم پیامک واسم آمد واسه تکمیل مدارک حالا نمیدونم هرچی خدا بخواد همون میشه لطفا رسیدگی کنید مدارک هم تکمیل بوده حالا جواب قطعی خاندارشودنمون کی میاد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
آذر
۱۸:۱۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
سلام ما مرحله اول ثبت نام کردیم بی دلیل فرم مان قرمز شد اعتراض دادیم قبول شده ولی هم چنان در مرحله بررسی هستیم تکلیف ما رو مشخص نمی کنن..چندر غاز سرمایه مان هم روز به روز بی ارزش میشه...تازه دارن میگن تا اخر طرح باید بیش از دویست میلیون آورده داشته باشیم
به نظرتون این طرح برای حمایت از قشر ضعیفه؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
سلام من ۴۰ میلیونو واریز کردم واصلا هیچ پیامکی برام نیومده که چیکار کنم و اینکه زمان تحویل واحدها کی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام ما هم امروز پول و واریز کردیم چهل تومن بانک مسکن هفت تومن هم پول عرصه
میگن کلی واحد اماده تحویله
کلا اورده طرف ۱۲۰ تومنه
بقیه شو به صورت وام میگیرن که بعد از تحویل واحد
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
دولت اخر کارشه دست به هر کاری میزنه برای جور کردن کسری بودجه .اون از بورس اینم از مسکن ملی .یکی 40 تومن حالا بریزید تا بزارن سرکار همه رو
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۶:۴۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام .
آقایان مسئول شما فکر نمیکنی مستاجر با این وضع گرونی و مخارج سنگین که هر روز هم بدتر میشه و حتی پول اجاره خونه رو هم بزور داره درمیاره چطور باید این پول رو بیاره ؟
خواهش میکنم یه راه کار مناسب پیدا کنید که نیازمندان واقعی بتونن خانه دار بشن.
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۷:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
باسلام
اگر امکانش هست پیگیر این موضوع بشید که چرا داخل شهر برازجان از استان بوشهر پول از مردم گرفتن ولی اداره راه و شهرسازی و مردم نمیدونن حتی زمینی که قراره مسکن ساخته بشه کجاست اصلا این شهر زمین مناسب نداره فقط پولا رو گرفتن و جواب درستی به مردم نمیدن ایا واقعا این پولا جمع کردن که یکی دیگه بیاد بزنه به جیب و بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من کلابه زورچهل تومن جورکردم رهن نشستم اگه اونوبدم مسکن ملی خودم کجابشینم تازمان تحویل؟
Iran (Islamic Republic of)
نظام
۰۱:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید کسی میدونه چرا یه ۴۰ تومان یه۷ تومان برای عرصه میگیرین مال عرصه ام ما باید بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام بنده هم طبق پیامی که برام اومده رفتم مدارک و اسکن از مدارک و انجام دادم و هیچ خبری تا الان نشده من باید چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مصیب کهریزی
۲۱:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام وخسته نباشید من یک خانواده سه نفره هستیم و نزدیک چهارماه است که ثبت نام کرده ایم هیچ خبری نیست من چند روزه پیش هم رفتم کافی نت و اصل شناسنامه و کارت ملی خود و همسر و فرزندم اسکن گرفت فرستاده ولی هنوز هیچ پیامی یا زنگی از طرف مسکن شهر سازی برای من نیامده لطفا بگید که چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام به سایت مراجعه کنین اگر در انتظار بررسی زده بود اصل مدارک ببرین بنیاد مسکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام اگر در بارگذاری مدارک دیر اقدام کرده باشیم و در سامانه هم زده باشه در حال بررسی ، امکان ویرایش اطلاعات هم برات باشه این یعنی هنوز برات فرصتی هست تا جزء در خواست کننده ها باشی؟ یعنی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۴ تير ۱۳۹۹
بنده ثبت نامی ابان هستم واسفند اعتراض دادم وخرداد پیامک بارگذاری امد والان ۲۴ تیر ۹۹ هستش هنوز درانتظاربررسیه البته ما تعهد محضری دادیم مسکن وشهرسازی استان وپرونده تشکیل دادم واداره کل گفت باید منتظرباشی تاپیامک بیاد وهنوز بلاتکلیفیم ۴۰ تمن امادس هی بی ارزش میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۵۱ ۱۹ تير ۱۳۹۹
حدود 6ماه از اغاز ثبت نام اولین نفرات میگذره حالا لازم نیست انقدر به سرعت عکس العمل نشون بدین واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام‌ما مرحله اول ثبت نام‌ کردیم فرم‌ج بی دلیل قرمز بود ، ق خردا پیامک‌اومد مدارک رو بارگذاری کردیم ، ولی همچنان در انتظار استعلام هستیم نمی دونم‌امیدی هست یانه .کسی هست که با مراجعه حضوری تونسته باشه فرمش رو سبز کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
باقرپناه
۱۷:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من یه زن بی سرپرست هستم که ثبت نام کردم رد درخواست شدم با اینکه واجد شرایط بودم خوانواده شهدا هستم تو این مملک هیچوقت به فکر فقرا نیستن فقط دیدن کی متونه مول بیشتری بد واجد شرایط شده
France
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
منم یک مرد بی سرپرست هستم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۲۹ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ما مرحله اول پذیرفته شدیم و طبق چیزی که اداره شهرسازی شفاهی گفت چهل تومن به حسابی که از تهران ،غیرحضوری به اسم سرپرست شده بود واریز کردیم
چرا زمان شروع پروژه مشخص نیست؟تکلیف این چهل میلیون واریزی ما چه میشه؟پول ما تا چه زمانی باید بلوکه بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۰۰:۲۳ ۱۱ تير ۱۳۹۹
ما چهل میلیون واریز کردیم.چرا زمین و منطقه و متراژ رو مشخص نمی کنند آخه حق نداریم بدونیم چی و کجا می خریم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
الناز
۰۲:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۹
سلام 47 میلیون خواسته شده به حساب غیرحضوری واریز کنیم ما که مستاجریم و تمام پس اندازمون دست صاحب خونه است الان باید چطور این مبلغ رو واریز کنیم راه حلی بزارید برای این کار معلوم هم نیست کی تحویل داده میشن چرا پایان کار وزمان تحویل نمیگیرید این مبلغ رو....؟؟؟
United States of America
علیرضااحمدی
۱۸:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام من میتونم مشکل مسکن در تمام شهرها حل کنم .مسیولان نمیخواهند وگرنه تمام فقرا ازقشرمن کارگر ساختمانی هستند .شما زمین بدهید هر۱۰نفر باهم بسازن اینطور جلوی دزدی گرفته میشه وهرکس به توان مالی خود خونه رو میسازه شهر هم زیبا میشه وگرنه افرادی گردن کلفت پول مردم میخورن ۴تا واحد نصفه کار کم کیفیت تحویل میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام جواب مرحله دوم امده برا کسی پیامک فرستادن ؟
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۷:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
با سلام منم سوم خرداد پیامک برام اومد مدارکت رو بارگذاری کن اینکارنت کردم منم جزو اعتراضی ها بودم
Iran (Islamic Republic of)
محمد رحیم پور
۱۳:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام، بنده در کلیه مراحل ثبت نام مورد تایید قرار گرفتم و به صورت پیامک ابلاغ شد که حضوری جهت ثبت نام اقدام کنم، که پس از مراجعه، کارمند مسکن یندرعباس اعلام کرد که به دلیل اشتباه بودن نام پدر همسرم، و عدم قابلیت ویرایش،، احراز هویت انجام نمیگردد و شما رد میباشید.. درصورتی که اطلاعات اصلی خودم کاملا درست بوده،، یعنی به خاطر یک مورد الکی اسم بنده حذف گردید،،، مسولین خواهشا پیگیری کنید،،، و قابلیت ویرایش رو هم اضاف کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
سلام از توسایت اسم همسر رو حذف کن مجدد ثبتش کن
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۶:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سوالم اینه که ایا کسی هست که پول ۴۰ تومن رو ازش گرفته باشن؟
من از هرکی میپرسم میگن پول نخواستن هنوز؟
سوال دیگه اینه که از وقتی که پول بخوان و میامک انتقال وجه بیاد تا چه زمانی وقت میدن که پول رو جمع و جور کنیم و ارسال نماییم؟ممنون اگه جواب بدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام، منظور از گواهی تولد متقاضی و همسر و فرزندان که در سایت مسکن ملی برای شرایط سابقه سکونت ذکر شده است یعنی چه؟
آیا شناسنامه متقاضی منظورش است ؟
گواهی تولد؟
اگر متقاضی متولد تهران باشد فقط شناسنامه اش را بارگذاری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سوال آیا در سابقه سکونت متقاضی گواهی تولد متقاضی یعنی اینکه محل تولد متقاضی باید شهر محل تقاضا باشد کفایت می کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
خیر از شورای شهرتون یه نامه بگیر (فرم داره) ببر مسجد محلتون و بده 3 نفر از همسایه ها امضا کنن.این میشه سابقه سکونت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سوال آیا در سابقه سکونت متقاضی گواهی تولد متقاضی یعنی اینکه محل تولد متقاضی باید شهر محل تقاضا باشد کفایت می کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا اگه کسی میدونه جواب بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام ، برای مدارک سابقه سکونت شماره ۱ گواهی تولد متقاضی یعنی چه؟
منظور شناسنامه است ؟
گیج شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
شماره ۱ گواهی تولد متقاضی کجا نوشته؟!
United States of America
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام دوستان خسته نباشین من مرحله اول ثبت نام کردم گفتن فرم ج شما قرمز است که اعتراض زدیم امروز اس ام اس اومده که مدارکتون را بارگذاری نمایید ایا کسی هست که این اس ام اس براس اومده باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام بله برای ما هم سوم پیامک اومد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام

من در پردیس ثبت نام کردم و کپی مدارک هم قبل از کرونا تحویل مرکز پردیس دادیم ولی گفتند که پیامک برای واریز مبلغ 40 میلیون میاید برای من که نیامده
خواستم بپرسم تا به حال برای کسی پیامک واریز پول آمده؟
Iran (Islamic Republic of)
انتظار
۱۵:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
باسلام . ما درمرحله اول ثبت نام کردیم وتمام اطلاعات ما درسایت مسکن ملی تایید شد فرم ج هم سبز بود . قرار بود اطلاع رسانی کنند که ببریم مدارک را تحویل دهیم به ارگان مربوطه ولی تا کنون هیچ اطلاعی به ما داده نشده .لطفا ماروازبلاتکلیفی دربیارید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز شما می توانید به سایت خود طرح مسکن ملی بروید و مدارک را آنجا بارگذاری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام طرح ملی نتیجه اش چی شد الان ۳ ماه است که مدارک تحویل دادم ولی هیچ پاسخ یا پیامی مبنی بر ادامه روند این طرح مشاهده نمی شود
عاقبت این طرح چه خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۰۱:۴۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما فقط از طریق ثبت نام کردیم دیگه پیامک ندیدیم و پیامک هم دریافت نکردیم و مدارک را هم تحویل جایی ندادیم ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۱:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام و ادب. آقای محمودزاده گفت آن دسته ار افرادی که به دلیل تشابه اسمی فرم ج آنها قرمز شده است به اداراه مسکن شهرسازی مراجعه و فرم ج خودراسبز کنن. با مراجعه بنده مسئول فرم ج شهر ما گفت :دستور العملی برای ما در این خصوص نیامده،و دسته ما نبست که فرم شمارا سبز کنیم. بنده دو تا سوال دارم؟1-ما ثبت نام رابا کد ملی خود انجام دادیم مگر میشود تشابه اسمی باعث قرمز شدن فرم ج ماشود؟ این چه پالایشی است؟؟!!!! با اسم است یا کد ملی پالایش شما؟؟؟؟!!!!! و 2- چرا کسی جواب این همه استرس مارا نمی دهند؟ فقط درمود پالایش مرحله دوم صحبت میکنن پس ماکه مرحله اول نوشتیم چی ؟؟؟!!! باتشکر لطفا باشد که درد ما را به مسئولین محترم برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا مشکل من هم همینه
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بااین قیمتی که واسه مسکن ملی اعلام شده خیلی ها قادربه خریدنیستن قشر مستاجروضعیف اگه دویست میلیون پول داشتن دنبال خونه تو خارج ازشهرنبودن,من که کلا ۷۰میلیون پول دارم اونم دست صاب خونست که مثل وضع من خیلیها هستن چطوری تا دویست تومان اونم یکساله جورکنم مسکن ملی بخرم نمیدونم مسولان عزیزمون ازوضع مردم خبرندارن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بااین قیمتی که واسه مسکن ملی اعلام شده خیلی ها قادربه خریدنیستن قشر مستاجروضعیف اگه دویست میلیون پول داشتن دنبال خونه تو خارج ازشهرنبودن,من که کلا ۷۰میلیون پول دارم اونم دست صاب خونست که مثل وضع من خیلیها هستن چطوری تا دویست تومان اونم یکساله جورکنم مسکن ملی بخرم نمیدونم مسولان عزیزمون ازوضع مردم خبرندارن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۲۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بااین قیمتی که واسه مسکن ملی اعلام شده خیلی ها قادربه خریدنیستن قشر مستاجروضعیف اگه دویست میلیون پول داشتن دنبال خونه تو خارج ازشهرنبودن,من که کلا ۷۰میلیون پول دارم اونم دست صاب خونست که مثل وضع من خیلیها هستن چطوری تا دویست تومان اونم یکساله جورکنم مسکن ملی بخرم نمیدونم مسولان عزیزمون ازوضع مردم خبرندارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد مرادی
۰۳:۰۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرحله اول ثبت نام کردم همه شرایط راداشتم فقط بدلیل‌تشابه اسمی اعلام شدکه فرم ج بنده قرمز‌است .بعدازپیگیری معلوم شدکه سبز است.اعتراض زدم اماهیچ پاسخی تا کنون دریافت نکردم
Iran (Islamic Republic of)
نسرین
۰۰:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ما درمرحله اول مسکن ملی تعین صلاحیت شدیم ولی مشکل ما اینجاست که ما هرچه قدرپول داریم دادیم پول پیش وحساب بانکی نداریم که فورن برداریم در قسط اول بدیم که فرمودید اگه یکجا مبلغ دریافت کنید وواحد تحویل بدهید میتوانیمدرغیراین صورت این مسکن ملی هیچ کمکی به قشرضعیف نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم ازطریق پیامک ثبت نام کرد ه ام کی میتونیم اقدام کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا شریعت ناصری
۰۳:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من مهر مسکن ثبت نام کرده بودم وحدود 1200ملیون پول ریختم به من زنگ زدن رفتم دفتر دیدم دفتر اونجا نیست همه به من گفتن کلاهبردار بود الان 12سال میشه جای هست که جواب مارو بدن مدارک دارم پرداختی هام لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۲۳:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام استان سیستان وبلوچستان.شهرستان زابل.مسکن مهر بنام ۵۰ واحدی ابنیه گستر.به ادرس شهرستان زابل خیابان دانشگاه دانشگاه ۷.مدت ۹سال هست که ثبت نام کردیم .تحویل نمیدهند وهیچ کس جواب گو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
محمد لندرانی ب شماره ملی0793427886 ساکن سبزوار 15ساله مستاجرم
۲۳:۱۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ثبت نام من فقط شماره ملی بوده باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
افرادی ک ثبت نام کردن مرتکب اشتباه شدن. قطعا تمام شدن این طرح فراتر از عمر 1 ساله دولت فعلی هستش و دولت جدید هم برنامه های خودش رو خواهد داشت لذا برای ثبت نام کنندگان چیزی جز بلاتکلیفی و حیف و میل شدن پول و سرمایه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۰۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من هم شماره ملی مو پیامک زدم ولی هیچ جوابی نیومده حالامن ازکجابدونم پیامکم ثبت شده؟
لطفاًجواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
کادان
۲۱:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکری به حال خانه دارشدن کارمندان هم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام امکان داره دوباره ثبت نام صورت بگیره من الان خودم مستاجرهستم اگه میشه دوباره تمدیدکنیدسپاسگذارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
باسلام لطفااعتراضهابرسی کنیدحذف مابه دلیل قرمزبودن بند(ج) هست دلیلش ثبت مسکن مهرکه به ماتحویل ندادن وماانصراف دادیم توی سیستم ثبت نشده لطفامحض رضای خدابرسی کنیدانصافم خوبه ۱۲ سال تونوبت مسکن مهرکه ندادن بودیم حالاهم بخاطرهمون حذف شدیم توروخداجواب اعتراضهابدید
Iran (Islamic Republic of)
محمد خادم
۱۹:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.من هم تمام اطلاعاتم روثبت کردم پیامک هم دریافت کردم اما متاسفانه کد رهگیری هرچه تلاش کردم برام نیومد.خواهشا راهنمایی کنیدازچه طریقی جواب بگیرم.چون تمام شرایط را دارم اما خونه ندارم.دیگه پیر شدم توانایی خرید زمین روهم ندارم چه برسه ساختن را.خواهشا هرکی پیامم رودید راهنمایم کنه........باتشکرتوایمیل منتظر بزرگواری شما هستم.
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این سودا گرانی که شما ازش نام میبرید درصد بالایی از کل ایرانن و همه قشری هم توش هست
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۴:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا تنکابن رو هم به لیست ثبت نامی هاتون اضافه کنید که قیمت خونه هاش نجومی بالا رفته آخه این چه وضعشه یعنی واقعا کسی نیست جلوي این گرونی ها رو بگيره بابا بخدا مردم خسته شدن آخه یکی باید باشه به داد ملت برسه قیمت خونه نوساز و بیست سال ساخت اینجا یکی شده مگه ميشه همچين چیزی
Iran (Islamic Republic of)
باز نشسته فاقد مسکن
۱۴:۰۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس مسکن فرهنگیان چی؟ از مسکن فرهنگیان چه خبر؟ کسانی که مرحله اول اسمشون در اومده باید چه کنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا در مورد اعترضات مرحله اول پیگیری کنید سال احمدی نژاد ثبت نام کردیم ولی استفاده نکردیم فرم جیم قرمزه رفتیم انصراف دادیم ولی هنوز خبری از جواب ما نشده تکلیف ما چیه خواهشا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
تیمور ملک ورسلامسل
۱۳:۳۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
تیمور ملک پور از جانبازان منطقه دو تهران هستم و سالها در انتظار مسکن جانبازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
منظورشون خرداد و تیر چه سالیه؟!!
ما مرحله اول ثبتنام کردیم و با توجه به اینکه نام خانوادگی مون از حروف اول الفبا بود مدارکمون رو به سازمان عمران شهرمون تحویل دادیم (برخی بخاطر شیوع کرونا هنوز تحویل ندادن) بهمون گفتن اواخر فروردین برامون پیام میاد که پول واریز کنیم اما هنوز خبری نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا اعتراضها به ثبت نام مرحله اول رو هم تعیین تکلیف کنید خیلیها منتظرن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۴۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنوز که توشهر ما خبری نیست
حتی زمیناشو هم زیر سازی نکردن
پس کی می خوان شروع کنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
با عرض سلام وخسته نباشی من کدملی خودم برای سامانه مسکن ملی فرستادم ولی جوابی از سامانه برام نیومد آیا شامل ماهم میشودثبت نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
این مسکن ملی کی و با کدام بودجه آماده شد
اگه بودجه داشتید چرا مسکن مهر پردیس را تحویل نمیدید
۸ سال به ما وعده میدهید اما هنوز خبری نیست
شاید مسکن مهر را اسمشو عوض کردند به دیگران میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
پيامك و غير پيامك ديگه چه بازي جديديه درآوردن
من تو سايت ثبت نام كردم تكليف ما چي ميشه
Iran (Islamic Republic of)
تقی زاده
۱۱:۲۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام و وقت بخیر
برای ثبت نام چگونه باید اقدام کرد ما هر وقت خواستیم ثبت نام کنیم نتونستیم ما هم جوونیم و مستاجر چقدر هم باید کرایه بدیم لطفا برای ثبت نام مردم رو بیشتر راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
تشکر از باشگاه خبرنگاران جوان حداقل پیگیری کردین .آقای محمود زاده توراخدا زوتر دست به کاربشید از ارائه دادن خسته شدیم عاقبت مثل مسکن مهرباشه به درد مردم نمیخوره انشالله که تا پایان خراد تحویل بدهن فقط شعارحرف نباشه .ازخبرنگارنگاران تشکر میکنم که گزارش تهیه کردند واقعا مسکن ی مشکل بزرگ جامعه ما شده پیگیری باشین مجدد کدوم استان تقسیم بندی شده هست .متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
من اسفند اینترنتی ثبت نام کردم یه کد پیگیری هم اومد .چه جوری مدارک ارسال کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۱۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما هم به خاطر کرونا فقط تونستیم پیام بفرستیم خدا کنه بهش رسیدگی بشه مستاجر تا بتونیم یه سقف بالا سرمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۹:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
yjc خواهشا در خصوص جواب اعتراض ها پیگیری کنید خیلی از افراد هستند که در زمان آقای احمدی نژاد در مسکن ملی ثبت نام کرده بودند و الان فقط برای این که اسمشان در لیست مسکن مهر است و خانه ای هم تحویل نگرفته اند با این حال فرم جیم آنها قرمز است.
Germany
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
بشنو و باور نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۲۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
کسانیکه مسکن ملی ثبت نام کردند یادتونه مسکن مهر ها را تحویل ندادیموتن و گفتیم اونا خطر سازه استاندارد نیستن مقاوم نیست!!یادتونه؟؟انشالله از خرداد همون خونه های مهر را که شش هفت سال باز به عمرشون افزوده شده بیایید به عنوان مسکن ملی تحویل بگیرید.البته با قیمت چندین برابر
آخرین اخبار