آخرین وضعیت تخلیه، انبارش و خروج و توزیع کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) در جلسه ویدئو کنفرانس مشترک مدیران خوزستان با مقامات کشور بحث و بررسی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: جلسه ویدئو کنفرانس مدیران بنادر کشور با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بندر امام خمینی (ره) برگزار و وضعیت جاری تخلیه و بارگیری، انبارش و خروج کالا‌های اساسی در این بندر به اطلاع مقامات کشور رسانده شد.

او افزود: همچنین مجموعه تلاش‌هایی که ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط در زنجیره تأمین کالا برای رفع مشکلات و چالش‌هایی که در زمینه خروج کالا و توزیع آن به سایر نقاط کشور و همچنین برداشت و انتقال و حمل محصولات کشاورزی وجود دارد، گزارش شد.

تثبیت وضعیت حمل و نقل محمولات کالا‌های اساسی در خوزستان

شریعتی ضمن ابراز خرسندی از همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان خوزستان در زنجیره تأمین کالا بیان داشت: امسال نیز با توجه به مجموعه شرایطی که بر کشور حاکم است همانند سال گذشته هماهنگی‌های بین بخشی برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌های پیش رو برای تأمین ناوگان مورد نیاز برای خروج محمولات از بندر امام خمینی (ره) و حمل محصولات کشاورزی استان خوزستان صورت گرفت.

استاندار خوزستان اظهار کرد: بدلیل هماهنگی‌های ایجاد شده بین دستگاه‌های اجرایی، تا کنون موفق شده ایم نهاده‌های کشاورزی را به دست مصرف کنندگان برسانیم و شرایط فعلی در حوزه حمل و نقل کالا را به وضعیت با ثباتی برسانیم و با تداوم تلاش‌ها همچنان به دنبال تثبیت و عادی سازی شرایط در این بخش هستیم تا کشاورزان ما با توجه شروع فصل برداشت محصولات در ۲ ماه و نیم آینده نیز بتوانند محصولات خودشان را به بازار مصرف برسانند که با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی ذیربط مشکلات پیش رو نیز مرتفع شده است.

بالاترین حجم ترخیص کالا‌های اساسی در خوزستان به ثبت رسید

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات استان خوزستان با اشاره به شعار سال جاری گفت: گمرکات استان سعی کرده در این مسیر گام بردارد و موانعی را که در مسیر انتقال کالا تشخیص داده شده تلاش داشته با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تسهیل کند.

تثبیت وضعیت حمل و نقل محمولات کالا‌های اساسی در خوزستان

او در ادامه افزایش میزان خدمات گمرکی در مسیر ترخیص کالا و کاهش موانع در آن را از اهم اقدامات گمرکات خوزستان عنوان و تصریح کرد: فرآیند ترخیص کالا به طور ۲۴ ساعته در حال انجام است و در اثر تعامل با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط موفق شده ایم مسیر خروج کالا را تسهیل نماییم.

بلوطی میرزا با اشاره به رتبه نخست گمرگات خوزستان در زمینه ترخیص کالا اظهار داشت: با تمهید زمینه‌های لازم و تسهیل فرآیند ترخیص بالاترین حجم ترخیص کالا‌های اساسی در سطح کشور به لحاظ وزنی در استان به ثبت رسیده است و امیدوارم این روند همچنان ادامه پیدا کند.

افزایش ۴۵ درصدی تخلیه کالا‌های اساسی در بندر امام

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با اشاره به جایگاه بندر امام خمینی (ره) به عنوان بندر کانونی تأمین کالا‌های اساسی کشور گفت: در حدود ۴۵ میلیون تن کالا با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه و بارگیری شده است که ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار از آن را کالا‌های اساسی تشکیل می‌دهد که در مقایسه به مدت مشابه ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن از این محمولات وارد کشور و توزیع شده است، بیان کرد: این محمولات از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال شده که رشد ۱۶ درصدی در بخش جاده‌ای و ۲۲ درصدی در بخشی ریلی به دنبال داشته است.

تثبیت وضعیت حمل و نقل محمولات کالا‌های اساسی در خوزستان

دریس اذعان داشت: از ابتدای سال جاری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از جمله؛ دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، ذرت و ... تخلیه شده و با همکاری‌ها و هماهنگی‌های متعددی که با ارگان‌های اجرایی و ذیربط در فرآیند حمل و نقل به عمل آمده است. ضمن اینکه بازنگری در فرآیند‌ها جاری زمینه را برای تسریع و تسهیل خروج کالا فراهم شده و به دنبال همکاری‌های بین بخشی، ۹۸۰ هزار تن کالای اساسی به درون کشور انتقال داد که از رشد ۵۶ درصدی برخوردار بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ضمن تأکید بر بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی افزود: با همکاری بین بخشی ۱۸ درصد در ناوگان ریلی و ۴۵ درصد در ناوگان جاده‌ای رشد را در زمینه حمل و نقل کالا شاهد هستیم.

این مقام مسئول میزان کالای اساسی موجود در بندر را بالغ بر ۳ میلیون و ۱۴۵ هزار تن عنوان کرد که از ۴۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برخوردار بوده است که با توجه ورود کشتی‌های متعدد حامل کالا‌های اساسی به بندر و حجم بالای عملیات هدایت، پهلو دهی و تخلیه کشتی‌های ورودی بر لزوم تسریع هرچه بیشتر در فرآیند‌های خروج کالا ضمن بازنگری مجدد در فرآیند‌های جاری تأکید کرد.

تثبیت وضعیت حمل و نقل محمولات کالا‌های اساسی در خوزستان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.