آموزش‌های مهارتی باید متناسب با نیاز بازار کار در استان باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم تلاش برای کمک به ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی که به متقاضیان داده می‌شود باید هدفدار و با توجه به نیاز بازار کار ارائه شود تا بتواند نقش تاثیرگذار خود در ایجاد اشتغال مولد و پایدار را ایفاء کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بر لزوم تلاش برای کمک به ایجاد اشتغال پایدار تاکید کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی که به متقاضیان داده می‌شود باید هدفدار و با توجه به نیاز بازار کار ارائه شود تا بتواند نقش تاثیرگذار خود در ایجاد اشتغال مولد و پایدار را ایفاء کند.

جعفری اظهار داشت: نیاز است آموزش‌های مهارتی در راستای نیاز‌های جامعه بوده و بین دستگاه‌های متولی در زمینه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری هماهنگی وجود داشته باشد و از حالت جزیره‌ای خارج شویم.

او با بیان اینکه نباید به شغل‌های فصلی دل خوش کنیم، اضافه کرد: باید با شناخت و هناهنگی بهتر اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی کرد، ضمن اینکه می‌توان از پتانسیل صنایع دستی، فرهنگی و هنری برای ایجاد شغل پایدار بهره برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه حمایت از بهش خصوصی برای ایجاد اشتغال ضروری است، یادآور شد: اگر چه از لحاظ اقتصادی جزو استان‌های اخر کشور بوده و با مشکلاتی، چون بیکاری و ضعف اشتغال مواجه هستیم، اما نباید ضعیف بودن سرمایه‌گذاری را دلیل اصلی ضعف در بخش اشتغال دانست.

جعفری با بیان اینکه نباید ضعف سرمایه‌گذاری را بهانه‌ای برای عدم تلاش در زمینه اشتغالزایی قرار داد، تاکید کرد: باید در زمینه آموزش‌های مهارتی رویکرد جدیدی را بکار گرفت و با برنامه‌ریزی و روش صحیح در این بخش گام برداشت.

او دلیل اصلی ضعف اشتغالزایی را در کشور و از جمله کردستان سازگار نبودن تحصیلات با نیاز‌های بازار کار اعلام کرد و گفت: نیاز است با توجه به پتانسیل‌های استان به ویژه در بخش کشاورزی، ضمن ارائه آموزش‌های مهارتی، زمینه را برای ایجاد شغل‌های پایدار فراهم کرد و دانشگاه‌ها هم باید جدی‌تر در این زمینه گام بردارد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اشتغالزایی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.