بلومبرگ طی گزارشی نوشت که واشنگتن در حال رایزنی با چین برای خرید نفت آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، شرکت‌های تولیدکننده نفت آمریکا طی نامه‌ای به دونالد ترامپ درباره نقش چین در افت قیمت بی‌سابقه نفت خام در این کشور سخن گفتند و به او در این‌باره هشدار دادند.

این تولیدکنندگان خطاب به ترامپ تاکید کردند که پکن در رابطه با وعده خود برای خرید ۵۲.۴ میلیارد دلار انرژی آمریکا طی مدت زمان ۲ سال کوتاهی کرده است. طی این نامه از ترامپ خواسته شده تا در برابر اقدامات چین به صورت قاطعانه عمل شود.

«بنه بردبری» رئیس شورای تولیدکنندگان در این نامه، مدعی شده: «چین طی ماه‌های اول سال ۲۰۲۰ تنها مقادیر کمی از نفت خام  آمریکا را خریداری کرده است اما در مدت زمان مشابه خرید نفت خام خود از عربستان و روسیه را افزایش داده است».

در این نامه همچنین تاکید شده: «دولت چین به افزایش واردات از عربستان و روسیه اقدام کرده، در حالی که باید گام‌های مورد نیاز در راستای حفظ یک جایگاه مناسب تجاری مورد اعتماد با آمریکا بردارد».

پیش از این هم رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا طی نامه‌ای گفت که عربستان و روسیه طی اقدامی هماهنگ با هدف اشباع‌سازی بازار نفت و گاز انجام داده است. طی این نامه تاکید شده که اقدامات این دو کشور باعث منفی شدن قیمت نفت خام در آمریکا شده است.

قیمت نفت خام آمریکا طی روز دوشنبه با سیر قیمت نزولی به مقادیر منفی رسید. علت قیمت منفی نفت خام در آمریکا پرشدن مخازن نفتی ذکر شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، نفت خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم ایم اقدام عربستان باعث تیره شدن روابط آمریکا با عربستان بشه چین هم که خودشو توی ماجرای کرونا ثابت کرد هر کاری باهاشون بکنند حقشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی زور گو باشی به دیگر کشورها اجبار میکنی باید نفت را از من بخری باید به ان کشور کالا نفروشی باید بنده و برده دستورات من باشی
Spain
علی اکبردانشور
۰۷:۵۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چاه نکن بهر کسی اول خودت آمریکا ی جنایت کار.به امیدخداچاهت کنده شده ودرانتظار مرگ باش توی ایکه میخواستی نفت ایران روتحریم کنی
Iran (Islamic Republic of)
م.
۰۵:۵۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدارو شکر که این بلا سر آمریکای خائن اومده امیدوارم که مدتی به همین شکل پیش بره تا خوب دچار رکود بشن؟ اینا جواب تحریمهای ظالمانه ای هست که برای ایران در نظر میگیرن اما خدا خودش جای حق نشسته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
چند روزی تولید را متوقف کنید تا قیمت ها درست بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب شیر چاههای نفت را ببندید دیگه مگه مجبورید ...
آخرین اخبار