استاندار گیلان بر ضرورت هم افزایی ملی برای تقویت اعتماد عمومی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در نشست با اعضای خانه احزاب استان با تأکید بر ضرورت هم افزایی ملی برای تقویت اعتماد عمومی در جامعه گفت: زیباترین جلوه‌های انسجام ملی در برهه‌های مختلف از جمله ماه‌های اخیر و در جریان مقابله با کرونا شکل گرفت.

او با تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان و تشکر از مردم، گروه‌های سیاسی و نیز احزاب به سبب فعالیت‌های موثر در جریان شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه به ویژه در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ احزاب را گروه‌های منسجم مردمی در قالب واحد‌هایی شناسنامه دار خواند که از مولفه‌های اثرگذار تقویت و انسجام ملی به شمار می‌روند.

استاندار گیلان اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که بدون کمک مردم، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم بلکه باید میان همه بخش‌های اداره کشور همدلی به وجود آوریم و جایگاه مردم را در عمل و تصمیم گیری‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

زارع با اشاره به اینکه احزاب با ظرفیت‌های خوبی که در انسجام بخشی اجتماعی دارند می‌توانند اثربخشی قابل قبولی در مدیریت فضای عمومی جامعه داشته باشند، گفت: با توجه به ارتباط احزاب با لایه‌های درونی مردم، باید هم نقش آموزشی خود را ایفا کنند و هم تجربیات‌شان را به نسل‌های جوان انتقال دهند تا در این شرایط با تقویت همدلی مردم، مسئولان و همه نهادها، رفع مشکلات تسهیل و تسریع شود.

او تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم هم افزایی همه نیرو‌های فعال سیاسی و اجتماعی، موجب تقویت اعتماد عمومی می‌شود و این، یک افتخار ملی است که فضای امیدوارانه‌ای در کشور ایجاد کنیم، زیرا در سایه امید، زندگی جاری خواهد بود.

سهیلا مدارایی، رئیس خانه احزاب گیلان نیز در این نشست بر ضرورت توجه به دشواری‌های ناشی از کرونا برای اقشار آسیب پذیر جامعه تأکید کرد و گفت: انتظار است دولت حمایت‌های مالی خود از این اقشار بیشتر و ادامه دهد.

۱۸ نفر از دبیران کل و نمایندگان احزاب نیز در ادامه در خصوص موضوعاتی همچون افزایش سرعت اینترنت در روستاها، حمایت از خانواده‌های کم بضاعت، ادامه فعالیت پروژه‌های عمرانی، توجه به اقتصاد کشاورزی استان، برنامه ریزی برای توسعه اشتغال به ویژه در حوزه جوانان، اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان، نشاط بخشی در جامعه و توجه به این نیاز بانوان و نیز امنیت شغلی کارگران مطالبی مطرح کردند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.