رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان از انعقاد قرارداد اخذ سند تک برگی (کاداستر) حدود ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان با پیمانکاران در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ذوالفقار ربانیان رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل صندوق توسعه و دیگر اعتبارات ملی برای اخذ سند این اراضی اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری با اصلاح نقشه‌ها، سند کاداستر (تک برگی) بیشتر اراضی اخذ شود.

او افزود: ۹ میلیون و ۳۶۸ هزار هکتار از مساحت استان را اراضی ملی به خود اختصاص داده که تا کنون سند دفترچه‌ای ۹۶ درصد این اراضی به نام دولت صادر شده‌است.

ذوالفقار ربانیان یادآور شد: سند کاداستر ۳ میلیون و هشتصد هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان نیز تاکنون اخذ شده و اخذ سند تک برگی بقیه این اراضی در راستای تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین خواری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: تاکنون بخش اعظمی از خواسته‌های مردم و معترضان اراضی ملی رسیدگی و پرونده آن‌ها مختومه شده‌است.

استان سمنان با ۹ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۷۰۰ هکتار وسعت از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۹۶ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.