اولین جلسه کمیته جمع‌آوری و توزیع قرارگاه مواسات در جهت برنامه‌ریزی لازم برای جمع‌آوری و هماهنگی در نحوه توزیع کمک‌ها با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   مجید الهی راد  گفت: قرارگاه مواسات که با تبعیت از فرمایشات، ولی امر مسلمین در خصوص کمک مؤمنانه به نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا شکل‌گرفته است تاکنون توانسته ۱۲۰ هزار خانوار نیازمند را در استان شناسایی کند.

مجید الهی راد بابیان اینکه شناسایی، پایش و احصاء مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و نیازمندان محلات، تهیه بانک اطلاعاتی، اولویت‌بندی نیازمندان توسط قرارگاه مواسات در حال انجام است، افزود: کمیته امداد خراسان شمالی به‌عنوان کمیته جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها در حال فعالیت‌های انسان دوستانه است.

او خاطرنشان کرد: ۵۴ هزار خانوار کمیته امداد،۱۷ هزار خانوار بهزیستی، دو هزار و ۴۰۰ بیمار سرطانی،۱۰ هزار کشاورز،۱۶ هزار نیازمند شناسایی‌شده توسط مراکز نیکوکاری،۱۰۰ نفر از نیازمندان شهرداری (شامل زباله گردها)،۱۰ هزار خانوار نیازمند در محلات، دو هزار و ۵۰۰ نفر از رزمندگان معسر، هزار نفر زندانی، ۱۱۰۰ نفر نیازمند در اداره کار و هفت هزار خانوار نیز در قالب سایر موارد به‌عنوان جامعه هدف قرارگاه مواسات شناسایی شده است.

او برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در جهت کمک به این خانواده‌ها را تهیه سبد غذایی، پرداخت اجاره‌بها، ارائه پرداخت هزینه درمانی و بخشش اجاره‌بها برشمرد و افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی از افراد جامعه آسیب مالی دیده و یا مشاغل خود را ازدست‌داده‌اند، بر این اساس پیوستن به رزمایش بخشش ایرانیان یکی از ضروریات است.

اودر پایان شماره حساب قرارگاه مواسات را برای واریز کمک‌های نقدی مردمی ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ نزد بانک ملی، شعبه اترک و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۶۷۴۵ اعلام کرد.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.