رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : با تلاش اعضای ستاد تالیف قلوب شورای حل اختلاف استان، نزاع خونین اهالی یک روستا به سازش منجر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : اوایل سال گذشته اختلاف بر سر استفاده از مراتع در یکی از روستا‌های کرمانشاه باعث ایجاد نزاع و درگیری بین دو طایفه در این روستا شد.

او گفت : این درگیری تاجایی پیش رفت که طرفین به وسیله سلاح گرم به یکدیگر شلیک کرده و در نهایت عده‌ای از اهالی روستا مجروح شدند و بسیاری از وسایل زندگی و شخصی هر دو طایفه از بین رفت.

رئیس شورای حل اختلاف استان با بیان اینکه نزاع بین این دو طایفه چند شبانه روز ادامه داشت، گفت: با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و مسئولین شهرستان این درگیری خاتمه و طرفین به دادگاه معرفی و به زندان رفتند، اما در فروردین امسال این درگیری‌ها دوباره بالا گرفت و دو طایفه قریب چهار شبانه روز به طور مسلحانه باهم درگیر شدند که در این بین چندین نفر با سلاح گرم زخمی و بالغ بر ۲۰ خانوار لوازم منزلشان به وسیله گلوله تخریب و نابود شد.

تجری از تخریب تعدادی از قبور روستا هم در این درگیری خبر داد و افزود: در این روستا بالغ بر ۶۰ خانوار ساکن و یکی از روستا‌های قطب کشاورزی ودامداری شهرستان کرمانشاه بود که متاسفانه در پی این درگیری‌ها کل روستا در حال تخلیه شدن بود و از سوی دیگر نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی درگیر این ماجرا شد.

او با بیان اینکه پرونده این نزاع ادامه دار در روز‌های گذشته به ستاد تالیف قلوب استان ارجاع شد، گفت: خوشبختانه با تلاش اعضای ستاد تالیف قلوب استان طرفین رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و در این روستا مجددا حیات و سکونت برقرار شد و کلیه منازل تخریب شده مرمت و بازسازی شد.

تجری تصمیم خوب اهالی روستا را قابل تقدیر دانست و افزود: گذشت معامله با خدا است و در اینگونه اتفاقات به ویژه در حل اختلافات باید همیشه پیامبر اکرم (ص) را الگو و اسوه خود قرار دهیم و به خاطر خدا گذشت کنیم، چراکه این یک معامله با خدا است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.