مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با آغاز ماه رمضان طرح نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان "برنامه سلامت رمضان" با اولویت نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن حساس  و نظارت بر سامانه‌های آبرسانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه  اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین به منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از ششم اردیبهشت الی چهارم خرداد اجرا می‌شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این طرح بازرسین بهداشت محیط مجهز به دستگاه‌های سنجش پرتابل نسبت به نظارت و نمونه برداری از آب، مواد غذایی و سطوح، از ۸ صبح تا ۲۰ شب اقدام می‌کنند.

حسنی بیان کرد: در این مدت نظارت بر مراکز حساس همچون مراکز تهیه و عرضه و فروش مواد غذایی، فروشگاه ها، مراکز تهیه و عرضه آش، حلیم، کله پزی، نانوایی، زولبیا و بامیه و نظایر آن به شکل ویژه‌ای خواهد بود.

او تصریح کرد: بر این اساس هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی و نیروی انتظامی و دیگر سازمان‌ها به منظور تشکیل تیم‌های مشترک بازرسی و نظارتی انجام شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ نفر از بازرسان بهداشت محیط به صورت مستمر بر عملکرد و فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت خواهند داشت.

حسنی اظهار کرد: شهروندان نیز در طول ماه مبارک رمضان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موارد را با شماره ۱۹۰ در میان بگذارند.

 انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.