۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی بافت فرسوده برای هر متقاضی در خراسان شمالی تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بازسازی بافت فرسوده برای هر متقاضی در خراسان شمالی تخصیص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان این که ۵۲ هزار و ۹۵۱ نفر از جمعیت استان در ۴۵ محله بافت فرسوده ساکن هستند، گفت: در بحث بازآفرینی برای هر متقاضی ۱۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۲۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و ۸۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد با باز پرداخت ۱۲ ساله است.

عبدالمجید نژادصفوی تخصیص این میزان تسهیلات برای بافت فرسوده را فرصت خوبی برای بازآفرینی شهری دانست و افزود: برای بازآفرینی شهری، متقاضیان علاوه بر تسهیلات، از تخفیف‌های شهرداری نیز برخوردار می‌شوند که فرصت مناسبی برای بازسازی بافت فرسوده در محله‌های هدف به ویژه در شهر‌های بجنورد، شیروان و اسفراین خواهد بود.

او اضافه کرد: شرایط اعلام شده برای بافت‌های فرسوده کشوری است و هرچه از این پروژه‌ها بیشتر بهره برداری کنیم به نفع توسعه استان خواهد بود.

او به رایگان بودن پروانه‌های شهرداری برای دهک‌های پایین و تخفیف ۵۰ درصدی برای دهک‌های بالا اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات ساخت محلات بافت فرسوده، به سازی معابر محلات حاشیه نشین، اعطای قیر رایگان به شهرداری‌ها ویژه محلات هدف، بازگشایی محور ۱۶ متری بافت و تملک ۸.۲ هکتاری به نام شرکت بازآفرینی شهری در مرکز شهر بجنورد و طراحی و تصویب طرح ۱۷۱ واحدی ملی امید در مرکز بافت فرسوده بجنورد از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

شهرستان شیروان با ۹ محله و ۱۶ هزار و ۳۷۲ نفر بیشترین و شهرستان گرمه با ۲ هزار و ۲۴۳ نفر کمترین جمعیت ساکن در بافت فرسوده را دارند این در حالی است که شهرستان اسفراین بیشترین محله بافت فرسوده را دارد.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.